چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ساعت ۱۴:۴۹
استاد حوزه علمیه آَشخانه:

عاملان شهادت شهید الداغی هرچه سریعتر مجازات شوند

استاد حوزه علمیه آشخانه گفت: عاملان شهادت شهید الداغی در اسرع وقت باید به اشد مجازات برسند تا عوامل نفوذی دشمن در داخل کشور و سرویس‌های جاسوسی بیگانه دیگر جرأت این اعمال ننگین و مجرمانه را پیدا نکنند.
عاملان شهادت شهید الداغی هرچه سریعتر مجازات شوند,

فائزه خالقی استاد حوزه علمیه آشخانه در گفتگو با خبرنگار عصراترک در خصوص عوامل جنایت سبزوار گفت: بروز این جنایت در حق این شهید غیرت، ناشی از عواملی چون امپراتوری تزویر و دروغ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بیگانه است که با استحاله فرهنگی و تقدس زدایی سعی در ایجاد هنجارشکنی و گسترش فساد و فحشا دارند.

 

خالقی با تاکید برا اینکه دشمن سعی دارد تا با ابزار رسانه و با تحریک غرایز و شهوات، فضای جامعه را به سمت ناامنی و هرج و مرج بکشاند، گفت: حجاب و حفظ حریم امن زنان و دختران ایرانی در سطح اجتماعی یک مسئله اعتقادی است که فرهنگ غنی و قوی اسلام، مکتب عاشورا و سیره اهل بیت مانع از ورود هرگونه ضربه و خدشه به این اعتقادات می‌شود.

 

 

وی به نقش خانواده در پرورش این جانیان اشاره کرد و گفت: محیط خانواده‌ در بروز رفتارهای مطلوب یا نامطلوب فرد تاثیر مستقیم دارد.

 

وی ادامه داد: اگر در خانواده مسائل اعتقادی، اخلاقی و...  از بدو تولد در تربیت و پرورش فرزند لحاظ شود این امر در بزرگسالی اهرمی خواهد بود تا در بزنگاه‌ها انسان را از تصمیم ناشایست باز دارد.

 

 

این استاد حوزه علمیه گفت: اینکه یک جوان در لحظه وقتی با هتک حرمت به ناموس و دختران ایرانی مواجه می شود و بدون ذره‌ای تردید و هراس وارد صحنه می‌‌شود به قطع گویای احساس تکلیف به‌هنگام این شهید عزیز است.

 

خالقی به نقش جامعه اشاره کرد و گفت: به یقین جامعه در بروز و شکل‌گیری برخی رفتارهای نامطلوب مدخلیت دارد که این دایره مدخلیت از لحاظ مرتبه و رتبه نسبت به سایر عوامل شدت و ضعف‌هایی دارد. 

 

وی افزود: اگر جامعه به هنجارهای اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی و... نظم و ثبات بخشد بزهکاری و جرایم خشونت‌آمیز به مراتب کاهش می‌یابد.

 

 

وی گفت: امروزه به حول و قوه الهی دستگاه‌های حاکمیتی و قضایی در دفاع از آمرین به معروف و ناهیان از منکر ورود جدی و مطلوبی داشته‌اند و قانون‌های خوبی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در مجلس به تصویب رسیده است اگرچه که نیاز به قانون جدید همواره می‌تواند وجود داشته باشد.

 

 

خالقی گفت: سکوت سلبریتی‌ها در وقایع همچون شهادت شهید الداغی به دلیل منفعت جویی و رفاه طلبی  برخی سلبریتی‌ها است که برای منافعی چون گرفتن ویزا و سوابق و با وعده و وعید کشورهای بیگانه و غربی در مسائلی که به نفع دشمن نیست سکوت می‌کنند.

 

وی افزود: البته هستند هنرمندان و ورزشکاران بزرگی که با بصیرت و تقوا در میدان هستند و در امورات مهم و حیاتی به حق، موضع‌گیری می‌کنند.

 

 

خالقی ضرورت برخورد آنی با بانیان این امر را خواستار شد و گفت: اتفاقاتی چون شهادت شهید الداغی در سطح ملی و بین المللی به قطع بازتاب‌هایی دارد برای صیانت از حقوق شهروندی و مبارزه با هرج و مرج در اجتماع و مطالبه خون به ناحق ریخته این شهید بایستی بانیان این امر به اشد مجازات در اسرع وقت برسند تا عوامل نفوذی دشمن در داخل کشور و سرویس‌های جاسوسی بیگانه دیگر جرأت و فرصت این اعمال ننگین و مجرمانه را پیدا نکنند. 

 

وی با بیان اینکه اغتشاشات سال گذشته در وقوع جنایت سبزوار تاثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: سال گذشته با جعل و فریب یک عده‌ای معدود از جامعه در یک مقطع زمانی ناامنی و آشوب ایجاد شد که این امر منجر شد امروزه برخی از مزدوران داخلی به خیال خام خود احساس قدرت کنند و به این چنین جنایاتی دست بزنند.

 

انتهای پیام/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک