چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۰۴ - ساعت ۱۷:۵۹
معاون وزیر صمت:

۵ ناحیه صنعتی جدید در خراسان شمالی ایجاد می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 5 ناحیه صنعتی جدید در خراسان شمالی ایجاد می‌شود.
 5 ناحیه صنعتی جدید در خراسان شمالی ایجاد می‌شود,

به گزارش عصر اترک از مانه وسملقان علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان شمالی درباره ایجاد نواحی جدید قول مساعد داد و گفت: پنج ناحیه صنعتی جدید در خراسان شمالی ایجاد می شود. 

رسولیان با تاکید بر تامین اراضی برای توسعه شهرک صنعتی آشخانه توسط فرماندار برای ایجاد زیر ساخت ها قول مساعد داد و اعلام کرد: بخشی از قیر مورد نیاز نیز به‌صورت رایگان در اختیار این شهرستان قرار بگیرد.

وی درخصوص واحد‌های صنعتی که  که حکم  خلع ید صادر شده اما به صاحبان ابلاغ نشده است و همچنین افرادی که جلسات دادگاه آن‌ها تشکیل نشده است به شرط راه اندازی واحد تولیدی در مدت ۵ یا ۶ ماه مورد حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار بگیرند و از خلع ید آن‌ها جلوگیری شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: رویکرد دولت توجه به استان‌های محروم و مرزی است.

جواد بهادری فرماندار شهرستان مانه وسملقان هم در این جلسه تاکید کرد: در بخش مرکزی شهرستان مانه وسملقان یک شهرک صنعتی با پیشرفت فیزیکی خوب وجود دارد اما این شهرستان نیاز دارد که تعداد شهرک‌های صنعتی آن افزایش یابد. 

جواد بهادری گفت: ضروری است در بخش مانه و بخش سملقان نیز شهرک های صنعتی جدید ایجاد شود. 

 

بزرگترین مشکل مانه وسملقان کمبود زمین برای واگذاری به طرح‌های تولیدی درخواستی است

روح الله کاویانی، رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان گفت: بزرگترین مشکل شهرستان کمبود زمین برای واگذاری به طرح‌های درخواستی است،زمین‌های مناسب در بخش سملقان و مانه باید احصا و معرفی شود. 

وی همچنین از لزوم تاسیس ناحیه یا شهرک صنعتی در شهرستان گفت و ادامه داد: برخی واحد‌های صنعتی که خلع ید شده‌اند و پیشرفت فیزیکی داشته و یا خرید تجهیزات داشته اند نیاز به یک فرصت برای انجام قرار داد دارند نیاز است که مساعدت شود. 

وی همچین تکمیل زیر ساخت‌ها در شهرک صنعتی آشخانه جهت ایفای نقش بهتر صنایع خواستار شد.

سید محمد پاکمهر، نماینده شهرستان بجنورد، مانه وسملقان،راز و جرگلان و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم ایجاد ۶ شهرک صنعتی جدید در استان خراسان شمالی گفت: در شهر پیش قلعه و شهر قاضی مانه وسملقان، شهر سنخواست و شوقان جاجرم، و همچنین یک شهرک صنعتی دانش بنیان در مرکز استان از مطالبات می‌باشد .

وی افزود: آخرین شهرک صنعتی مورد نیاز استان خراسان شمالی ایجاد نیروگاه خورشیدی و انرژی تجدید پذیر که انتظار داریم به صورت پایلوت کشوری در استان و شهرستان جاجرم اجرا شود. 

وی به لزوم تقویت زیر ساخت‌های شهرک صنعتی از قبیل آسفالت معابر و برق تاکید کرد و افزود: ایجاد پست برق برای فاروج و شیروان و گرمه و منطقه اقتصادی بجنورد مرکز استان از مطالبات می‌باشد و امیداوریم که در آینده نیاز برق شهرک صنعتی آشخانه هم تامین شود. 

پاکمهر به لزوم حمایت از صنعتگران که بحث خلع برایشان مطرح شده و درحال فعالیت هستند تاکید کرد و گفت: صنعتگرانی که زمین‌هایی که در اختیار داشتن به دلیل مسائل اقتصادی و تورم، نتوانستند پروژه صنعتی خودشان را به بهره برداری برسانند و به مشکل خوردند و بحث خلع ید مطرح شده فرصت داده بشود تا بتوانند صنعت خود را به نتیجه برسانند.

 

سیستم بانکی ما از صنعتگران حمایت نمیکند.

محمد وحیدی، نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت نواحی صنعتی حوزه انتخابیه تأکید کرد.

وی از سیستم بانکی کشور گله کرد و گفت: متاسفانه مجموع منابع بانکی خراسان شمالی در بانک‌های عامل کشور متراکم می‌شود و بانک های استان می‌خواهند از منابع مالی موجود خود تسهیلات پرداخت کنند.

وی گفت: اگراستانی بودیم که دارای وضع مالی خوب بودیم نیازی نبود دنبال وام باشیم، ما صنعتگرانی داریم که در طراز بین المللی کار کردند ولی سیستم بانکی ما از صنعتگران حمایت نمیکند. 

وی گفت: واحد صنعتی که به مانع تولید خورده موانع حل شود.  

به گزارش عصر اترک از مانه وسملقان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان شمالی با حضور علی رسولیان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور،وحیدی و پاکمهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فخر موحدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی، جواد بهادری فرماندار شهرستان مانه و سملقان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات شهید ایرج رستمی فرمانداری مانه وسملقان برگزار شد.

انتهای پیام/صدیقی

 

 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک