دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۲ - ساعت ۱۳:۴۰
دامپزشکی خراسان شمالی:

مردم ماهی نوروز را در نهرها رها نکنند

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری آبزیان دامپزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مردم از رها کردن ماهی نوروز در نهرها خودداری کنند گفت: رها کردن ماهی قرمز در رودخانه ها موجب مرگ سایر ماهی ها و انتقال بیماری سل پوستی به انسان می شود.
مردم ماهی نوروز را در نهرها رها نکنند,خراسان شمالی+بجنورد+ماهی قرمز+فرزین حسینی+دامپزشکی

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، سید فرزین حسینی اظهار کرد: رهاسازی ماهی قرمز در آب های روان و رودخانه ها احتمال انتقال بیماری های مختلف از ماهی قرمز به انسان مانند سل پوستی و یا ایجاد حساسیت های پوستی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه شهرداری ها مکان هایی را در شهرهای استان برای جمع آوری و رهاسازی ماهی قرمر در نظر گرفته اند که مردم می توانند در این مکان ها برای رهاسازی ماهی قرمز اقدام کنند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری آبزیان دامپزشکی خراسان شمالی گفت: رهاسازی ماهی نوروز در نهرها همچنین سبب انتقال عوامل بیماری زای عفونی احتمالی به ماهیان موجود در منابع آبی می شود.

ماهی قرمز خطری برای ماهی های بومی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم گفت: از مردم انتظار می رود به جد از رها کردن ماهی قرمز نوروز در آب های جاری نهرها، رودخانه ها و سدها خودداری کنند.

رضا شکاریان اظهار کرد: ماهی قرمز خطری برای زیست ماهی های بومی به شمار می آید زیرا ماهی های قرمز از نژادهای مهاجم است و در صورت رهاسازی در محیط طبیعی به سرعت تکثیر پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: ماهی های بومی قادر به رقابت با ماهی قرمز نیستند از این رو در صورت تکثیر ماهی های قرمز، زیست آبزیان بومی دچار آسیب می شود.

شهرداری بجنورد اعلام کرده است که مردم ماهی قرمز نوروز را در استخرهای بوستان باباامان و بش قارداش رها کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک