چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ساعت ۳:۲۳

"بیار" عروس آبشارهای خراسان شمالی

آبشار بیار که به عروس آبشارهای خراسان شمالی مشهور است، در دره بیار واقع شده که از ارتفاعات جنوب روستای بیار سرچشمه گرفته است.

به گزارش عصر اترک، استان خراسان شمالی، یکی از استان‌های خوش و آب‌وهوای کشور است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد، آبشار بیار یکی از زیباترین و پرطرف‌دارترین این جاذبه‌هاست که در غرب بجنورد واقع شده است که سالانه افراد زیادی برای دیدن این آبشار زیبا به این منطقه سفر می‌کنند.

آبشار بیار در روستای بیار و دو کیلومتری جنوب شهر آشخانه از توابع بجنورد در استان خراسان شمالی واقع شده است که این روستا از شمال با کوه دو چنگ، از جنوب با رشته‌کوه‌های آلا داغ، از شرق با ارتفاعات مانه و از غرب با کوه قورخود محدود شده است.

رود اترک که از بخش جنوبی مناطق سلمقان و مانه می‌گذرد، باعث ایجاد آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری در این منطقه شده است که مرتفع‌ترین آن‌ها آبشار بیار با ارتفاع ۱۵ متر است. وجود این آبشار در منطقه بیار خاک‌های حاصلخیز و رطوبت بالایی ایجاد کرده و منظره‌ای جنگلی و سرسبز به وجود آورده است.

 

 

 مناظر اطراف این آبشار یکی از فضاهای دیدنی و زیبای منطقه به شمار می‌رود و همچنین وجود این آبشار باعث ایجاد مناظر جنگلی هم نیز شده است.

این آبشار یک از جاذبه‌های گردشگری  در استان خراسان شمالی است و در روستای بیار، در یک‌کیلومتری جنوب شهر آشخانه و ۵۲ کیلومتری غرب بجنورد قرار دارد.

در اطراف آبشار چندین چشمه گوارای جوشان به چشم می‌خورد که محل‌های خوبی برای برپایی پیک‌نیک است.

رطوبت نسبی بالا و چشمه‌های جوشان باعث ایجاد جنگل‌های انبوه و مراتع سرسبز در نوار جنوبی شهرستان و دامنه‌های رشته‌کوه یامان داغی شده است.

 

انتهای پیام/ ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک