چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ساعت ۰:۶

شهید محمدحسن طیبی از شهدای هفتم تیرماه در مجلس شورای اسلامی

شهید محمدحسن طیبی در سال ۱۳۱۰ در اسفراین به دنیا آمد و در نهایت در روز هفتم تیرماه به همراه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در مجلس شورای اسلامی به شهادت رسید.
شهید محمدحسن طیبی از شهدای هفتم تیرماه در مجلس شورای اسلامی   ,

به گزارش عصر اترک، شهید محمدحسن طیبی در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی در روستای روئین از شهرستان اسفراین در خانواده‌ای مستضعف، چشم به جهان گشود. تعلیم قرآن و مراحل ابتدایی احکام اسلام را در دامن پدر خود مرحوم ملا رحمان فراگرفت و در سن ۱۰ سالگی پدرش فوت کرد و به دنبال آن شهید طیبی روانهٔ مشهد مقدس، جهت کسب تعالیم عالیه شد.

پس از طی مراحل سطح، در سن ۳۵ سالگی ازدواج می‌کند و به زادگاه خویش جهت تبلیغ و ارشاد بازمی‌گردد. ازآنجاکه از ابتدای زندگی متمدن و سالم و صادق و مهربان به مردم بود، موردتوجه قرار گرفته و در تمام مشکلات و مسائل از وی کمک می‌گرفتند.

 اخلاق و رفتار آن شهید آن قدر با مردم خوب بود که کوچک و بزرگ افراد، او را دوست می‌داشتند . وی برای تأمین معاش زندگی کشاورزی می‌کرد.

 هر کسی که با وی گفتگو می‌کرد، خوب به حرفش گوش می‌داد.

 در سال ۱۳۵۰ برای انجام فرایض حج به مکه رفت. در هر زمانی با گفتار خود و انتشار اعلامیه‌ها و نوارهای علما، کج‌روی‌های طاغوتیان را افشا می‌کرد. مبارزات وی پس از حوادث ۱۳۵۶ گسترش پیدا کرد و منطقه را تحت‌تأثیر خود قرارداد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هنگام انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌خاطر اعتمادی که مردم به وی داشتند و به اصرار دوستانش برای این امر مهم، کاندید شد و نمایندهٔ مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی شد .

سرانجام در یکی از مجالس همراه با عالم بزرگوار شهید دکتر بهشتی و سایر یاران با وفای اسلام به شهادت رسید. ایشان با همان لباس که به وکالت رسیده بود بدون تغییر و تعویض به شهادت رسیدند. پیکر پاکش پس از تشییع در تهران، مشهد، شیروان، فاروج و اسفراین در زادگاهش رویین به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک