دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۶۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ساعت ۱۳:۴۹
گزارشی از وضعیت موضوعات تربیتی در مدارس؛

رسانه های معاند، برنده غفلت از مسائل تربیتی در مدارس/ نبود حتی یک متر فضای اردویی در خراسان شمالی

آموزش‌وپرورش علاوه بر تعلیم فرزندان وظیفه مهم تربیتی را نیز بر دوش دارد و مغفول ماندن مسائل تربیتی و پرورشی در مدارس، آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.
 رسانه های معاند، برنده غفلت از مسائل تربیتی در مدارس/ نبود حتی یک متر فضای اردویی در خراسان شمالی,

به گزارش عصر اترک، آموزش‌وپرورش مجموعه‌ای است که علاوه بر موضوع آموزشی باید تأکید ویژه‌ای بر موضوعات پرورش و تربیتی نیز در آنها قوت بیشتری بگیرد، زیرا در شرایطی که فضای مجازی با جولان رسانه‌های معاند، اثرگذاری‌های بالایی بر فرزندان ما می‌گذراند، نبود برنامه‌های فرهنگی و تربیتی قابل‌قبول در مدرسه راه را برای نوجوانان و جوانان و سوق پیداکردن به سمت دشمن هموارتر می‌کند.

در یازدهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش که با حضور استاندار خراسان شمالی و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان برگزار شد، علاوه بر مباحث آموزشی، تأکیدات ویژه‌ای نیز به موضوعات پرورشی شد .

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در یازدهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان اظهار داشت: از آغاز سال تحصیلی جدید، روند فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در استان در حال اجرا است، همچنین بازدیدها از مدارس مداوم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای جهاد تبیین در مدارس طی ایام دهه فجر برنامه‌های مختلفی برگزار شد، گفت: نمایشگاه‌های مختلفی به‌صورت مناسبتی در این ایام برگزار شد، همچنین تعداد یک هزار و ۸۵۶ دانش‌آموز در اعتکاف شرکت داشتند.

 

ساخت هشت هنرستان با کمک صنایع استان در خراسان شمالی

اکبری اضافه کرد: علاوه بر این جشن تکلیف پایه سوم ابتدایی برای دو هزار دانش‌آموز دختر در خراسان شمالی برگزار شد که حرکت ارزشمندی بوده است.

این مقام مسئول همچنین به برگزاری بیش از ۲۴۰ یادواره شهدای درون مدرسه‌ای اشاره کرد و گفت: علاوه بر این طرح شهید همت جهت توانمندسازی معلمان در رشته‌های مختلف اجرا می شود.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که در حوزه سرانه فضای آموزشی در استان و مرکز استان وجود دارد، افزود: براین‌اساس در سفر هیئت دولت به استان، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش‌وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص پیدا کرد.

اکبری خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال سفر ریاست‌جمهور به خراسان شمالی مصوبه ایجاد هشت هنرستان با کمک صنایع و دولت و حذف مدارس کانکسی طی سه سال اخیر از مصوبات سفر بود.

 

 

محرومیت دانش‌آموزان خراسان شمالی از فضای اردوگاهی

محمد عقیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی همچنین دررابطه‌با اینکه به یمن دولتی انقلابی در آستانه احیای حقوق تربیتی هستیم، گفت: به مناسبت هفته تربیتی، ۱۹ برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد که شامل نواختن زنگ سپاس مربی، برپایی نمایشگاه‌های تربیتی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه، پیاده‌روی و گردهمایی مربیان طرح امین، هستند.

وی همچنین به تأثیرگذاری سفر راهیان نور در بین دانش‌آموزان اشاره و اظهار کرد: پیش‌بینی اعزام یک هزار دانش‌آموز به سفر راهیان نور انجام شد که تاکنون سه کاروان اعزام و کاروان آخر در هشتم اسفندماه راهی این سفر خواهند شد.

عقیقی گفت: برای اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی راهیان نور، ۳۲ دستگاه اتوبوس به همت سپاه پاسداران و سازمان صمت هماهنگ شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متأسفانه در خراسان شمالی یک متر فضای اردوگاهی استاندارد نداریم، گفت: براین‌اساس اردوها به‌صورت درون مدرسه‌ای و یا خارج از استان هستند که اردوهای خارج از استان خیلی هزینه بر است و معمولاً انجام نمی‌شود.

 

۵۰ درصد مدارس خراسان شمالی نمازخانه ندارند

وی همچنین عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد مدارس خراسان شمالی یا فاقد نمازخانه هستند و یا نمازخانه‌ای استاندارد ندارند، در حالی وجود نمازخانه و اقدامات فرهنگی در این محیط می‌تواند در موضوع پرورش دانش‌آموزان نقش قابل‌توجهی داشته باشد.

عقیقی بیان داشت: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، خشونت، فرار از منزل و ترک تحصیل در استان نیز همچون کشور روبه‌رشد است که برای کاهش آن نیاز به ارتقا مبحث فرهنگی داریم.

 

برگزاری نماز جماعت در مدارس با جدیت در دستور کار باشد

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی دررابطه‌با مباحث مطرح شده در جلسه توضیح داد: به دنبال برگزاری ستاد اقامه نماز در روز گذشته مصوب شد که مدیران دستگاه‌های استان با برنامه‌ریزی طی هفته برای برگزاری نماز جماعت در مدارس حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع قرآن و برپایی نماز در مدارس گفت: تازمانی که بتوانیم تمام مدارس را نمازخانه دار کنیم، در راهرو مدارس برای برپایی نماز موکت گذاشته شود و باید حتماً این موضوع در تمام مدارس اجرایی شود.

 

جهت‌دهی اردوهای دانش‌آموزی به سمت صنایع و کارخانه‌های استان

استاندار خراسان شمالی دررابطه‌با اردوهای دانش‌آموزی استان نیز بیان داشت: برگزاری اردو در داخل مدرسه در واقع برای دانش‌آموز تمسخرآمیز است، براین‌اساس تمام دستگاه‌ها باید پای‌کار بیایند و برنامه‌ها برای بازدید دانش‌آموزان از کارخانه‌ها، صنایع استان در قالب اردو برگزار شود که دانش‌آموزان از پشت میز ماندن خارج شوند.

وی ادامه داد: در حاشیه اردوهایی که برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، حضور سخنرانانی  متناسب با مخاطب می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک