سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ساعت ۱۰:۲۲
رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان مانه وسملقان:

۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در شهرستان مانه وسملقان پرداخت شد

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان مانه وسملقان  گفت: از ابتدای امسال بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق دستگاه‌های اجرایی (کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد، وام مشاغل خانگی) و وام تبصره ۱۸ به متقاضیان پرداخت شده است.
۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در شهرستان مانه وسملقان پرداخت شد,

کاویانی، رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان مانه وسملقان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر اترک از مانه وسملقان اظهارکرد: شهرستان مانه وسملقان هزار و ۷۰۵ شغل در سال ۱۴۰۱ باید ایجاد می‌کرد که تا به امروز هزار و ۴۹۷ نفر، به عبارتی ۸۸ درصد حجم ابلاغی خود را به انجام رسانده است.

 

وی افزود: افرادی که وام می‌گیرند و حتی افرادی که توسط سرمایه‌گذاران کلان با دریافت وام صاحب شغل می‌شوند نیز در این ۸۸ درصد هستند.

 

کاویانی گفت: شهرستان مانه وسملقان با اختلاف کمی رتبه دوم را دارد که حدود دو هفته پیش با  ۸۸ درصد تحقق رتبه اول اشتغال‌زایی در سطح شهرستان‌های استان داشتیم.

 

وی افزود: این اشتغال‌هایی که در سامانه رصد ثبت می‌شود طی سه مرحله راستی‌آزمایی می‌شود و استان ما در راستی‌آزمایی میزان اشتغال‌های ثبت شده جز استان‌های برتر است.

 

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان مانه وسملقان گفت: از ابتدای امسال بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق دستگاه‌های اجرایی (کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد، وام مشاغل خانگی) و وام تبصره ۱۸ به متقاضیان پرداخت شده است.

 

وی همچنین گفت: از محل تبصره ۱۶ شهرستان مانه وسملقان  ۱۸۱ میلیارد تومان تسهیلات داریم که برای افرادی که در سامانه تیک (سامانه جامع تسهیلات کشور) طرح‌هایشان تأیید می‌شود، بانک‌ها موظف‌اند تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.

 

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۵۷ پرونده متقاضیان به بانک‌های ارجاع داده شده است، گفت: سامانه تیک در دی‌ماه شروع به کارکرده است که شهرستان مانه وسملقان در میزان طرح‌های  ثبت شده در استان جز اولین شهرستان‌ها است.

 

این مقام مسئول گفت: پنج هزار و ۵۶۰ نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در سطح شهرستان داریم که شامل بیمه‌های اجباری، اختیاری و ... است.

 

کاویانی از تعداد کارگاه‌های فعال در شهرستان و تعداد شاغلین آنها گفت: در شهرستان پنج کارگاه داریم که ۵۰ تا ۱۵۰ نفر در آن مشغول به کارند و ۲۶ کارگاه که ۱۰ تا ۵۰ نفر نیرو در آن مشغول به کارند و همچنین هزار و ۲۴۰ کارگاه داریم که از یک نفر تا ۱۰ نفر در آن مشغول به کارند.

 

کاویانی علت مهاجرت نیروی کار در سطح شهرستان را کشاورزی و دامپروری بودن شهرستان دانست و افزود: به دلیل اینکه کارگاه یا کارخانه صنعتی نداریم میزان بیکاری ما بیشتر از شهرستان‌های دیگر است و امیدواریم با راه‌اندازی پروژه‌های چون سیمان سمنگان و کاشی سمنگان و ... شاهد برگشت جمعیت فعال شهرستان به داخل شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک