سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ساعت ۱۲:۱
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان خبر داد:

اجرای گشت مشترک قرنطینه‌ای جاده‌ای در مانه وسملقان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان گفت: گشت مشترک قرنطینه‌ای جاده‌ای توسط کارشناسان واحد نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان و نیروی انتظامی در محل پلیس‌راه چمن بید برگزار شد.
اجرای گشت مشترک قرنطینه‌ای جاده‌ای در مانه وسملقان,

محمدرضا سروناز، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: شبکه دامپزشکی مانه و سملقان در راستای پیشگیری از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان و حفظ امنیت جمعیت دامی و جلوگیری از قاچاق طیور، دام، فرآورده خام دامی و نهاده‌های دامی و همچنین پیشگیری از بیماری‌های دامی؛ اقدام به برگزاری گشت مشترک قرنطینه‌ای جاده‌ای در محل پلیس‌راه چمن بید کرد که تعداد هفت‌دستگاه خودروی حمل متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت.

 

وی افزود: آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان بیماری ویروسی، مشترک بین انسان و پرندگان و با واگیری بالا است که در فصل سرد سال باتوجه‌به مهاجرت پرندگان بیمار از کشورهای سردسیر به برخی مناطق ایران و قابلیت انتقال بیماری به پرندگان وحشی بومی، طیور صنعتی و طیور روستایی را دارد.

 

سروناز ادامه داد: هرگونه جابه‌جایی طیور زنده، دام زنده، فرآورده خام دامی و نهاده‌های دامی مستلزم اخذ مجوز قرنطینه‌ای - بهداشتی حمل از شبکه دامپزشکی مبدأ است.

 

انتهای پیام/ زهرا صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک