چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ساعت ۷:۱
مدیر امور آب و فاضلاب مانه و سملقان:

رفع تنش آبی مانه و سملقان نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیر امور آب و فاضلاب مانه و سملقان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ روستای این شهرستان دچار تنش آبی هستند، گفت: رفع تنش آبی این روستاها نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.
 رفع تنش آبی مانه و سملقان نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است,

محسن روحانی، مدیر امور آب و فاضلاب مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در مانه و سملقان اظهارکرد:  امسال با کاهش بارندگی‌ها و تأثیر پدیده خشکسالی بر سفره‌های آبی زیرزمین اکنون ۲۰ روستا این شهرستان با تنش آبی مواجه کرده است. 

روحانی افزود: در سال جاری به‌منظور رفع تنش آبی روستاهای شهرستان مانه و سملقان اقداماتی از جمله لایروبی چاه‌ها و چشمه، حفر چاه جدید، اصلاح لوله‌های مسیر خط انتقال آب، تقویت قدرت پمپ‌های داخل چاه و همچنین احداث ایستگاه‌های پمپاژ انجام شده است. 

وی آبرسانی با تانکر سیار به روستاها را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: مشارکت برخی از کشاورزان با در اختیار گذاشتن چاه‌های کشاورزی موجب شد وضعیت تقریباً باثباتی در تأمین آب شرب تعدادی از روستاها ایجاد شود.
مدیر امور آب و فاضلاب مانه و سملقان، حفر تعدادی دیگر چاه، اجرای عملیات آبرسانی از سد شیرین دره به روستاهای بخش مانه، اجرای عملیات  آبرسانی از سد چندیر به روستاهای کهنه جلگه و اطراف و اصلاح مسیرهای خط انتقال و شبکه توزیع فرسوده در سطح روستاها را از برنامه‌هایی برشمرد که در دستور کار قرار دارد.
روحانی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۲ روستا با تانکر سیار آبرسانی می‌شود و در تابستان تعداد روستاها به بیش از ۲۰ روستا خواهد رسید. 
وی تأکید کرد: برای ادامه خدمات‌رسانی و رفع تنش آبی در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز هست که هرساله ارقام تغییر می‌کند.
انتهای پیام/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک