شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ساعت ۱۳:۵۴
سرپرست دفتر معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

پرداخت تسهیلات دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها در دستور کار قرار گرفت

سرپرست دفتر معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه اخیراً پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ به درخواست دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها در استان ابلاغ شد، گفت: این تسهیلات در اختیار واحدهای نانوایی ای که در سامانه معرفی شده، ثبت‌نام کنند اختصاص داده می‌شود.
پرداخت تسهیلات دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها در دستور کار قرار گرفت,

محمد هند آبادی، سرپرست دفتر معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک درباره دوگانه‌سوز شدن نانوایی‌های استان اظهار کرد: در خراسان شمالی یک هزار و ۳۰۸ واحد نانوایی فعال هستند.

هند آبادی گفت: طی سالیان گذشته بخشی از نانوایی‌های فعال در استان که مالکیت واحد نانوایی خود را داشته‌اند تجهیزات دوگانه‌سوز شدن واحد نانوایی خود را تأمین کرده بودند.

بااین‌وجود، وی تصریح کرد: باتوجه‌به بحران انرژی ای که در اواخر دی‌ماه امسال در استان رخ داد، دوگانه‌سوز شدن باقی واحدهای نانوایی‌های استان نیز ضرورت پیدا کرد.

این مسئول گفت: در همین راستا، اقدامات درباره دوگانه‌سوز شدن واحدهای نانوایی شهرستان‌های اسفراین، جاجرم و گرمه با استفاده از سوخت ال پی جی در دست اقدام قرار گرفت.

وی در ادامه درباره پرداخت تسهیلات به نانوایان متقاضی بابت دوگانه‌سوز کردن واحدهای نانوایی خود نیز بیان کرد: اخیراً پرداخت تسهیلات به این متقاضیان از محل تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ ابلاغ شده است.

هند آبادی گفت: نانوایان متقاضی برای دریافت این تسهیلات می‌بایست در سامانه تسهیلات اشتغال کشور ثبت‌نام و بانک عامل را انتخاب کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اختصاص این تسهیلات به نانوایان مستأجر نیز باید با تأیید کارگروه آرد و نان هر شهرستان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ این تسهیلات بابت هر نانوایی متقاضی دوگانه‌سوز کردن واحد خود که تأیید شود، ۱۵۰ میلیون تومان است.

سرپرست دفتر معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: مبتنی بر آخرین گزارش، از شهرستان بجنورد ۳۳ واحد نانوایی متقاضی دریافت این تسهیلات برای دوگانه‌سوز کردن واحد نانوایی خود بوده‌اند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود درباره گلایه‌مندی از سهمیه آرد استان نیز اظهار کرد: این گلایه‌مندی متأثر از اختلاف میان آمار شرکت غله کشور و ثبت‌احوال استان است.

هند آبادی گفت: سهمیه آرد اختصاصی به خراسان شمالی مبتنی بر آمار نفوس و مسکن سال ۹۵ با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر است و این در حالی است که آخرین آمار جمعیت استان مبتنی بر آمار ثبت‌احوال استان تعداد جمعیت استان یک میلیون نفر شده است.

وی اعلام کرد: باتوجه‌به اینکه اجرای مرحله دوم از هوشمندسازی سهمیه توزیع آرد هراستان در دستور کار دولت قرار گرفته است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که با اجرای این طرح، دغدغه استان بابت توزیع آرد برای پخت نان مرتفع شود.

این مسئول عنوان کرد: مبتنی بر اجرای این طرح، سهمیه آرد شناور خواهد شد و بر همین اساس، ماهیانه ۱۰ درصد بیشتر از گذشته به سهمیه آرد واحدهای نانوایی بدون تخلف اضافه می‌شود و ۱۰ درصد از سهمیه آرد واحدهای نانوایی متخلف نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: ۱۰ درصد سهمیه آرد واحدهای نانوایی متخلف به سهمیه آرد نانوایی بدون تخلف اضافه خواهد شد.

سرپرست دفتر معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: باتوجه‌به اینکه در استان میزانی از آرد توزیع شده نانوایی‌ها در مسیر توزیع خارج در شبکه در خشکه‌پزی‌ها کشف شده‌اند، امیدوار هستیم با اجرای مرحله دوم از هوشمندسازی توزیع آرد همچنین الزام خشکه‌پزی‌ها به خرید آرد از طریق سامانه معرفی شده، تمامی سهمیه آرد واحدهای نانوایی استان برای تولید نان صرف شود.

 

انتهای پیام/قهرمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک