چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ساعت ۱۲:۳۸
گزارشی از آخرین وضعیت احداث پارک ساحلی شیروان؛

کمای ۷ساله پارک ساحلی شیروان/مسئولان چشم‌انتظار اعتبارات استانی

پروژه پارک ساحلی شیروان پس از اجرای ۶۵۰ متر از آن، از سال ۹۴ متوقف مانده است و اینک برای تکمیل آن نیاز به اعتبار ۴۰۰ میلیاردریالی است.
کمای ۷ساله پارک ساحلی شیروان/مسئولان چشم‌انتظار اعتبارات استانی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک از شیروان، در صنعت شهرسازی، سعی می‌شود که با درنظرگرفتن فرهنگ شهروندان و هویت آن‌ها، زیباسازی انجام بگیرد. مسئولان شهری با استفاده از تجهیزاتی مانند: نیمکت‌های شهری، ایستگاه اتوبوس و وسایل ورزشی پارکی، شهر را برای زندگی راحت آماده می‌کنند.

 

هدف مبلمان شهری، ایجاد محیطی خلاق و متفاوت برای مردمی است که در آن زندگی می‌کنند. چنین محیطی با گوناگونی بسیار، آزادی انتخاب به افراد می‌دهد و زمینه خلاقیت را فراهم می‌آورد. فضای شهر حداکثر ارتباط را با مردم و زیستگاه پیرامونشان برقرار می‌سازد و تنها یک وسیله با نام امکانات مناسب شهری برای در اختیار گذاردن تمام این‌ها در دست دارد.

 

در شهر شیروان نیز تاکنون مبلمان‌های شهری گوناگونی در ادوار مختلف شهرداران توسط شهرداری ایجاد شده؛ اما دراین‌بین پروژه‌هایی هستند که سال‌هاست در شیروان به دلیل عدم اجرای صحیح یا کامل آن، خاطر هر شهروندی را مکدر می‌کند.

 

یکی از این پروژه‌ها زیباسازی در شهر شیروان، پروژه پارک ساحلی با طول ۲/۲ کیلومتر است که در سال ۹۳ در زمانی که عبدالرضا عزیزی نماینده مردم، صفایی فرماندار شهرستان و بورنگ شهردار شیروان بودند کلنگ آن بر زمین نواخته شد. اما متأسفانه در چندین سال گذشته فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

کلنگ پارک ساحلی شیروان در پنجمین روز از هفته دولت در سال ۹۳ بر زمین خورد. این پارک در داخل بستر رودخانه اترک (چایلق)، رودخانه‌ای که از داخل شهر شیروان می‌گذرد و هر دو سوی آن منطقه مسکونی است، قرار است ساخته شود.

 

در این گزارش خبری به زوایای گوناگون عقب‌ماندگی و عدم اجرای این طرح خواهیم پرداخت.

 

مسئولین از پارک ساحلی چه گفتند؟

عبدالرضا عزیزی نماینده وقت شیروان در ۲۲ اسفند ۹۱ در گفت‌وگو با  رسانه‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مسیر گذری رودخانه اترک از داخل شهر شیروان، دریاچه مصنوعی اترک همراه با پارک ساحلی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این دریاچه مصنوعی به‌زودی و پس از تخصیص اعتبار آغاز می‌شود، افزود: باتوجه‌به وجود سد بارزو و مناسب‌بودن مسیر گذری رودخانه اترک، زیرساخت‌های لازم جهت احداث یک دریاچه مصنوعی و پارک ساحلی در حاشیه این رودخانه فراهم است.

عزیزی اضافه کرد: همچنین در سفر مقام معظم رهبری به شیروان مبلغ هفت میلیارد ریال اعتبار جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی شیروان به شهرداری اختصاص‌یافته که در این زمینه نیز جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی به سمت دریاچه مصنوعی یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای احداث دریاچه است.

رئیس مجمع نمایندگان وقت خراسان شمالی عنوان کرد: بعد از احداث دریاچه و پارک ساحلی می‌توان غرفه و واحدهای تجاری را نیز در این مسیر جانمایی و احداث کرد که این امر قطعاً به رشد اقتصادی شهر و جذب گردشگر کمک بسزایی خواهد کرد.

 

برآورد اعتبار ۲۷ میلیاردریالی برای طرح

بورنگ شهردار وقت شیروان اعتباری بالغ بر بیست و هفت میلیارد ریال را برای ایجاد این پارک برآورد کرد و فرماندار شهرستان شیروان نیز طرح پارک ساحلی در بستر رودخانه چایلق را یکی از مؤلفه‌های توزیع عادلانه اقدامات خدماتی و عمرانی در مناطق شهر شیروان عنوان کرد.

در همان زمان عصر اترک اشاره کرد: آیا مسئولین قبل از احداث پارک اقداماتی را انجام داده‌اند تا بر اثر جاری‌شدن سیل خسارتی به این پروژه وارد نشود؟ آیا فکری برای مسیر رودخانه در حین احداث شده است؟ ایا جانمایی پارک ساحلی درست تعیین شده است؟ مسئولین چه پاسخی دررابطه‌با ازبین‌رفتن بودجه صرف شده دارند؟

 

پارک ساحلی یکی از مؤلفه‌های توزیع عادلانه اقدامات خدماتی و عمرانی در شیروان

سایت شهرداری شیروان در ۶ شهریور ۹۳ نوشت: صبح پنجمین روز هفته دولت مقارن با ششم شهریور ۹۳ مراسم کلنگ‌زنی پارک ساحلی در بستر رودخانه چایلق و طرح ساماندهی رودخانه یاد شده با حضور نماینده مردم شیروان در مجلس، فرماندار شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر شیروان، شهردار شیروان و جمعی از مسئولان شهرستان و استان، برگزار شد.

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” در مراسم کلنگ‌زنی پارک ساحلی بستر رودخانه چایلق و طرح ساماندهی رودخانه چایلق، گفت: خرسندیم که امروز به مدد الهی، پشتوانه شورای اسلامی شهر شیروان، فرماندار شهرستان و بخصوص حمایت و قول مساعد نماینده مردم شریف شیروان در خانه ملت در تأمین اعتباری بالغ بر بیست و هفت میلیارد ریال، طرح احداث پارک ساحلی در بستر رودخانه چایلق و ساماندهی رودخانه به طول ۲/۲ کیلومتر در برنامه هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

صفایی، فرماندار شهرستان شیروان نیز افزود: طرح پارک ساحلی در بستر رودخانه چایلق یکی از مؤلفه‌های توزیع عادلانه اقدامات خدماتی و عمرانی در مناطق شهر شیروان بوده و از شهرداری می‌خواهم، هر چه سریع‌تر این مهم را به بهره‌برداری رسانده و شورای اسلامی شهر شیروان هم تدابیری اتخاذ نمایند که تمامی مناطق به‌صورت موزون و همگن توسعه یابد.

عبدالرضا عزیزی”نماینده مردم شریف شیروان بیان داشت: هفته دولت، زمان مناسبی برای دستگاه‌های اجرایی است تا بخشی از خدمات ارائه شده به مردم را در قالب تبیین و تشریح اقدامات نظام مقدس به عموم اطلاع‌رسانی کنند.

عزیزی ادامه داد: در خصوص طرح پارک ساحلی بستر رودخانه چایلق نیز به شهردار شیروان اطمینان خاطر می‌دهم که اعتبار بیست و هفت میلیاردریالی آن توسط بنده امضا و به‌تبع سایر موافقت‌های مأخوذه، اعتبار مزبور مصوب شده و هیچ نگرانی نیست و ثابت‌قدم طرح را آغاز نماید (خبرنگار: کل اعتبار تخصیص‌یافته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است).

نماینده مردم شریف شیروان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: بنده از هیچ اقدامی در توسعه شهرستان شیروان و حوزه انتخابیه خود دریغ نخواهم نمود و ان‌شاءالله در سال‌های آتی پیشروی با ادای تکلیف در خدمت، اعتبارات بیشتری را برای تصویب و وارد نمودن به شیروان پیگیری خواهم نمود.

 

این پروژه را خطرناک و به نفع شهر و مردم نمی‌دانم

یکی از رسانه‌های استان در تاریخ ۵ مهر  ۹۴ نوشت:  محمدرضا فیاض پسندیده، عضو دوره اول و دوم شورای شهر شیروان با انتقاد از احداث پارک در بستر رودخانه چایلق شیروان، گفت: ما در دو دوره شورا به دنبال ایجاد دیوار ساحلی برای مهار سیلاب‌ها بودیم و هدفمان تأمین امنیت مردم شهر در قبال سیل‌های مخرب بود؛ ولی متأسفانه در این دوره شاهد بالا آمدن بستر رودخانه هستیم.

وی با اشاره به این که دغدغه‌هایش را در نشست مشترک با اعضای شورا و کارشناسان هم مطرح کرده است، اضافه کرد: مردم نسبت به احداث پارک در بستر رودخانه معترض و نگران هستند و نباید کاری که برای مردم نگران‌کننده است و باعث سلب آرامش و امنیت شهروندان می‌شود را با اصرار انجام داد.

این عضو دو دوره شورای شهر با اشاره به سیل‌های مخرب اخیر در کشور اظهار داشت: هرچند مشاور در این طرح ایده‌هایش را مطرح کرد؛ ولی برای شرایط بحران برنامه‌ای ارائه نشد و همه چیز در شرایط عادی طراحی شده است؛ اما درهرصورت طرح ارائه شده نتوانست دغدغه همه حاضران در نشست کارشناسی را برطرف کند.

فیاض پسندیده با بیان این که من نیرویی سیاسی نیستم، افزود: من کاری به افراد و اهداف سیاسی آنها ندارم و نظرم بر حسب تجربه شخصی و نگرانی جمعی از شهروندان است که در این شرایط اجرای این پروژه را خطرناک و به نفع شهر و مردم نمی‌دانم و معتقدم شهرداری باید به‌جای احداث پارک نسبت به ادامه دیوارکشی این رودخانه اقدام کند تا سلامت شهر و شهروندان تأمین شود.

سایت اطلاع‌رسانی عبدالرضا عزیزی در روز یکشنبه ۳۰ فروردین ۹۴ از بهره‌برداری فاز اول این پروژه به طول ۶۰۰ متر تا پایان سال خبر داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: رودخانه چایلق یکی از آرزوهای بزرگ مردم شیروان است که این رودخانه از این وضعیت خارج شود، با طراحی‌هایی که شهرداری اعمال کرده و با دستوراتی که شورای اسلامی شهر داده‌اند و با حمایت‌های مردم شیروان قرار است که داخل این رودخانه آب و در حاشیه ی آن فضای سبز، پارک و اطراف آن معماری یکسان ساخته شود.

وی افزود: برای کمبود آب اعتباراتی تخصیص‌داده‌شده است که در صورت کمبود آب لایروبی قنات شهرداری در دستور کار قرار می‌گیرد و برای جلوگیری از جاری‌شدن سیل، سدی درهنامه با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان ساخته می‌شود.

شهردار شیروان افزود: پل شهید پارسا بر روی رودخانه چایلق شیروان در حال احداث است و همچنین ساماندهی رودخانه چایلق در دستور کار قرار دارد، تأخیر در انجام این پروژه به دلیل مشکلات اخذ مجوز از نهادهای مربوطه و تکمیل نقشه‌ها بوده است در حال حاضر این موانع‌ها رفع شده اند، امیدواریم در فاز اول این پروژه به طول ۶۰۰ متر را بتوانیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.


چایلق محل تخلیه زباله و تجمع معتادان متجاهر شده است

افراد ساکن در این منطقه با گلایه از عقب‌ماندگی طرح مزبور می‌گویند: مردم زباله‌های خود را در این مکان ریخته که انباشت زباله‌ها موجب بوی نامطبوع و آزاردهنده شده و سلامت ساکنان را به خطر می‌اندازد.

 محسن نظری اظهار داشت: همچنین در بسیاری از موارد انباشت زباله‌ها به مدت چندین روز موجب جمع‌شدن سگ‌های ولگرد و حشرات موذی می‌شود که مردم هنگام عبور با ترس از این مسیر گذر می‌کنند.

 یکی دیگر از ساکنان منطقه گفت: این محله امنیت لازم را ندارد چرا که در ساعت‌های مختلف روز شاهد تجمع افراد معتاد در زیر پل‌ها خصوصاً شب‌هنگام هستیم.

 غلام نظری افزود: تاکنون برای رفع و حل این موضوع چندین بار مکاتبه و تماس تلفنی با مسئولان صورت‌گرفته و متولیان امر اقدام کرده‌اند؛ ولی به‌صورت موقتی بوده و مجدد معتادان پس از چند روز در زیر پل تجمع می‌کنند.

 یکی دیگر از ساکنان بیان داشت: در فصول مختلف سال شاهد بارش‌های رگباری در این شهر هستیم که باتوجه‌به اینکه پروژه نیمه‌تمام رها شده است ترس و واهمه ما به‌خاطر بالا آمدن حجم آب رودخانه و ورود به داخل منازل است.

 جواد نیک‌بخت خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته که شاهد بارش‌های سیل‌آسا و تقریباً بالا آمدن سطح آب رودخانه بودیم اقدام به گذاشتن کیسه‌های پر از شن کنار درب منازل کرده‌ایم که مبادا آب به داخل ورود پیدا کند.

 وی گفت: انتظار می‌رود مسئولان مربوطه به‌خاطر رفع این مشکل بزرگ و دغدغه مردم در روزهای بارندگی طرح ساماندهی و اجرای مجدد را در اولویت قرار دهند.

 

اعتبار ۱۸ میلیاردریالی برای طرح، اعتبار ضعیفی بود

قائم‌مقام شهردار شیروان به خبرنگار عصر اترک گفت: در سال ۹۳ جلسه‌ای مبنی بر بهسازی رودخانه چایلق در محل فرمانداری شهرستان شیروان تشکیل شد و بنا شد این کار توسط شهرداری انجام شود.

مسعود الهی افزود: باتوجه‌به اینکه رودخانه در وسط شهر بود زباله‌های فراوانی توسط اهالی به داخل رودخانه ریخته می‌شد و به جهت گیاهانی که رشد کرده بودند و محل تبدیل به لجن‌زار شده و نخاله‌های ساختمانی در آن ریخته می‌شد شهرداری به جهت آنکه بتواند بستر رودخانه را سازماندهی کند و بهسازی انجام دهد مشاوری را برای این کار انتخاب کرد.

الهی تصریح کرد: در سال ۹۳ هم‌زمان با فعالیت مشاور، در هفته دولت کلنگ‌زنی این مکان توسط مسئولین شهرستانی انجام شد. سپس مشاور طرح خود را با ۲/۲ کیلومتر طول مسیر و عرض ۲۲ متر در بستر رودخانه که دقیقاً مقطع هدایت سیلاب است، ارائه گرد.

وی با بیان این که عرض بستر رودخانه از ۳۸ متر تا ۶۴ متر متغیر است؛ ولی محدوده طرح همان عرض ۲۲ متر است، اظهار داشت: طراحی برای دبی هدایت آب سیلاب‌های ۲ساله، ۲۵ساله و ۵۰ساله انجام شد و بعد از آن پیمانکار در سال ۹۴ آغاز به کارکرد که نزدیک به ۶۵۰ متر طول مسیر پارک ساحلی انجام شد.

الهی ادامه داد: هم‌زمان کار دیوار ساحلی که افزایش ارتفاع داشت (حدفاصل پل پارسا تا پل گلیل)، نزدیک به ۲۰۰ متر دیوارکشی نیز انجام شد که در این حین دغدغه‌هایی از طریق ساکنین محل و بعضی مسئولین به گوش رسید که این دغدغه‌های مردم و مسئولین در جلسات مختلف شورای شهر بحث و در فرمانداری مطرح شد.

قائم‌مقام شهردار شیروان با اشاره به اینکه مراحل قانونی این طرح طی شده است، تأکید کرد: در آن زمان آب منطقه‌ای و دفتر فنی استانداری طرح را تابید کردند و طرح عملاً از لحاظ قانونی مشکلی نداشته؛ اما مجدداً باتوجه‌به این دغدغه‌های مردمی، آب منطقه‌ای ورود پیدا کرد موضوع را بررسی و در نهایت در جلسه‌ای در فرمانداری اعلام شد که این طرح مورد تابید است و مشکلی ندارد و کار انجام شده این همان طرح مصوب شده است.

وی اعتبار تخصیص‌یافته به این پروژه را کم دانست و خاطرنشان کرد: در پروژه آن زمان بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد؛ ولی اعتبار تخصیص‌داده‌شده خیلی کمبود و متأسفانه از آن زمان هم بابت بستر رودخانه اعتبار مازاد داده نشد و همچنان پیمانکار از همان سال از شهرداری طلبکار است.

 

۷۰۰ میلیون تومان برای دیوارکشی هزینه شد

قائم‌مقام شهردار شیروان افزود: محدوده‌ای که پیمانکار کار را انجام داده است ۲۲ متر است؛ ولی عرض رودخانه حدوداً ۶۴ متر است و فضای اضافی وجود داشت؛ بنابراین در شورای شهر مطرح شد که از فضای اضافی باقیمانده به‌عنوان پارک محلی و فضای سبز با گیاهان کوتاه قد که موردی برای سیلاب هم نداشته باشد، استفاده شود؛ لذا مورد تأیید شورای شهر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حدود یک سال به طول انجامید تا مشاور برای این منظور گرفته شود، گفت: طراحی فضای سبز انجام و به شهرداری ابلاغ شد و با هزینه و اعتبار داخلی خود شهرداری خاک‌ریزی پروژه انجام و اکنون آماده ادامه طرح و ایجاد فضای سبز است.

الهی ادامه داد: ادامه روند کار و تکمیل‌شدن طرح نیاز به اعتبارات استانی دارد، به‌خاطر کمبود اعتبارات ۲ سال طرح متوقف شد و در سال ۹۷ اعتبارات بازآفرینی برای محدوده شهرک ولی‌عصر داده شد.


کمبود اعتبار باعث نیمه‌کاره ماندن طرح شد

وی یادآور شد: در این مرحله برای محدوده پل حکیم به سمت شهرک ولیعصر توسط اداره کل راه و شهرسازی ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد و خود طرح را اداره کل انجام داد؛ ولی باز هم متأسفانه اعتبارات محدود بود و کار به طول ۱۰۰ متر در عرض ۳۵ متر از حدفاصل پل حکیم به سمت تپه نادری انجام شد؛ ولی با حالت نیمه‌کاره رها شد و به علت کمبود اعتبارات کار ناقص ماند.

الهی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ به جهت ضرورت دیوار ساحلی در قسمت جنوب شرقی حدفاصل پل گلیل به پل کشاورز، به علت کوتاه‌بودن ارتفاع دیواره و اعتباری برای آن در نظر گرفتیم که اگر بحث سیلابی بود به شهر خسارت جدی وارد نشود.

وی ادامه داد: در این مرحله نزدیک به ۶۵۰ متر دیوارکشی انجام شد و بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان هزینه آن شد تا کار به اتمام رسید.

 

با ایجاد پل جدید، پل یک‌کلام حذف می‌شود

قائم‌مقام شهردار شیروان گذری بر پل قدیمی یک‌کلام که در مسیر طرح پارک ساحلی قرار دارد ضد و اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه پل آهنی یک‌کلام قدیمی‌ترین پل بروی رودخانه چایلق است، ارتفاع کف تا سقف پل آهنی کوتاه است دهانه‌های پل هم کوتاه بوده و وقتی در جریان سیل قرار بگیرد احتمال اینکه شاخه‌های درخت و ... با پل برخورد داشته و مسیر را مسدود کند وجود دارد.

وی ادامه داد: در جلسه شورا شهر بررسی کردیم، تصمیم گرفته شد که پل جدیدی با دهانه بزرگ‌تر و افزایش ارتفاع طراحی شود و با ایجاد آن از حوادث احتمالی در آینده جلوگیری کنیم روند قانونی احداث پل جدید یعنی انتخاب مشاور، طراحی پل و انتخاب پیمانکار انجام شد. پل بتنی ایجاد شده نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نزدیک به ۴۵۰ میلیون تومان از هزینه‌های داخلی و استانی صرف آن شده است.

الهی گفت: متأسفانه به‌خاطر عدم تخصیص اعتبارات استانی کار متوقف شد. جهت تکمیل بستر رودخانه ۲/۲ کیلومتری با عرض متغیر که بستر سنگی را بخواهیم اجرا کنیم با اجرای فضای سبز و مبلمان شهری نیاز به هزینه بالایی دارد و برآورد هزینه‌ای که انجام شده حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در سفر ریاست سازمان بحران به شیروان که در هفته‌های اخیر بازدید میدانی از شهرک منتظری و پل پارسا داشت، تأکید شد که دیوار ساحلی شهرک منتظری درست بشود در همین راستا درخواست دادیم از استانداری که بتوانند اعتبار خاصی را تخصیص دهند و اولویت اول را دیوار ساحلی قرار دهند.

قائم‌مقام شهردار شیروان در پاسخ به سوالی که این پروژه در چه مدت و تا چه زمانی باید تکمیل می‌شده است، گفت: مسیر پروژه طولانی است و چند پروژه شامل دیواره ساحلی، لایروبی بستر رودخانه، محل هدایت سیلاب، اجرای فضای سبز و مبلمان شهری با یکدیگر ادغام شده و در قالب یک پروژه تعریف شده است؛ لذا زمان برای اجرای این پروژه در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار خاصی برای این پروژه در نظر گرفته نشده است، افزود: شهرداری به میزان اعتبارات داده شده توانسته کار را به مرحله کنونی برساند و اکنون مشکل اعتبار استانی مطرح است و اولویت ما تکمیل دیواره ساحلی خواهد بود امیدواریم با تخصیص اعتباراتی که درخواست داده‌ایم بتوانیم ادامه طرح را به انجام برسانیم.

الهی در جواب به سوالی که طرح اولیه توسط چه کسی مطرح شده است؟ اظهار داشت: پیشنهاد اولیه توسط فرمانداری مطرح شد که بحث ساماندهی رودخانه توسط شهرداری پیگیری شود و به انجام برسد و شهرداری فقط مجری و اجراکننده طرح است. ما بر اساس وظایفی که بر عهده شهرداری‌ها گذاشته‌اند می‌بایست رودخانه‌های عبوری در داخل شهرها را ساماندهی کنیم، این جزو وظایف شهرداری است.

 

برای اجرای کامل طرح به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است

الهی تأکید کرد: هزینه ساماندهی این‌چنین طرح‌هایی در بستر رودخانه از عهده شهرداری خارج است و همان‌طور که عرض کردم برای اجرای این طرح نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این نیازمند کمک دولت است.

قائم‌مقام شهردار شیروان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا کلنگ‌زنی در شیروان بدون فکر و بررسی و کارشناسی دقیق قبلی انجام می‌شود، تصریح کرد: درآمد شهرداری‌ها محدود بوده و ما به میزان درآمد شهرداری در سطح شهر کار انجام می‌دهیم برای مثال بسیاری از معابر ما در سطح شهر خاکی است، توانایی ما به‌اندازه میزان درآمد ما است. پروژه‌های دیگر هم به همین صورت است و اکثر پروژه‌ها نیازمند تأمین اعتبار هستند.

اگر همه بودجه داده شود کار با سرعت پیش می‌رود، اما مرحله‌به‌مرحله بر اساس بودجه‌ای که به ما تخصیص داده می‌شود کار می‌کنیم.

 

پروژه پارک ساحلی بر اساس طرح پیش می‌رود

ناظر پروژه پارک ساحلی شهر شیروان گفت: باتوجه‌به بحث‌های اقتصادی که وجود دارد هر پروژه شامل یک فازبندی است و کمتر دیده شده که پروژه به طور مثال برای یک‌زمان مشخص مثلاً یک سال آماده بهره‌برداری شود.

مهدی رحیم‌زاده ادامه داد: مثلاً برای اجرای پل جدید که بر روی رودخانه چایلق در حال احداث هستیم دارای فازبندی است به این صورت که مرحله اول اجرای فونداسیون، مرحله دوم اجرای شمع‌ها و مرحله سوم سازه فلزی است.

رحیم‌زاده افزود: اگر در همان مرحله اول همه بودجه آن به ما داده شود کار با سرعت پیش می‌رود؛ اما مرحله‌به‌مرحله بر اساس بودجه‌ای که به ما تخصیص داده می‌شود پیش می‌رویم و جاهایی از بودجه داخلی کار پیش می‌رود.

 

طرح خوبی که بد اجرا شده است

عضو اسبق شورای شهر شیروان گفت: طرح پروژه چایلق طرح خوبی است؛ اما بد اجرا شده است.

شاهرخ شاهرخی ادامه داد: اگر اجرای کف رودخانه یک متر پایین‌تر بود، میزان حجم آب عبوری خیلی بالاتر بود و دیگر به افزایش ارتفاع دیوار ساحلی نیازی نبود.

شهردار سابق شیروان افزود: کف رودخانه یک متر بالاتر کار شده و دیوار ساحلی هم دو متر ارتفاع داده شده است که اگر این اتفاق نمی‌افتاد افزایش ارتفاع نیم تا یک‌متری دیوار ساحلی کفایت می‌کرد.

عضو دومین دوره شورای اسلامی شهر شیروان تصریح کرد: طرح، طرح خوبی است؛ ولی از نظر اجرا ایراد دارد؛ ولی در آن دوره که شورا ۹ نفره بود بسیاری از اعضا شورا موافق طرح بودند و فقط ۲ نفر مخالف نحوه اجرای طرح بودیم که نتوانستیم سایر و شهردار را متقاعد کنیم.

شاهرخی در زمینه مدت‌زمان طرح و میزان اعتبار طرح به خبرنگار ما گفت: این طرح چون مسیر آن طولانی است و هزینه بالایی دارد؛ لذا این طرح مشابه اجرای پیاده‌روسازی است که هرچقدر که توانستید اجرا کنید که هرچقدر هم بیشتر هم کار شود بهتر است.

وی در پایان گفت: خیلی سعی کردیم که نحوه اجرا را تغییر دهیم و حجم داخل رودخانه را زیاد پر نکنیم حتی با آقای حسین‌پور اعتراض کردیم؛ اما به جایی نرسید.

 

انتهای پیام/حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک