شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۶۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ساعت ۱۴:۱

تصویب اعزام ۱۴ تیم به بازیهای پاراآسیایی/ ترکیب کاروان نهایی نشده

به گفته سرپرست کاروان بازی‌های پاراآسیایی و بر اساس سیاست‌های مصوب و نشست‌های تخصصی فنی برگزار شده با فدراسیون‌ها، تا به امروز اعزام ۱۴ رشته به این بازی‌ها قطعی شده است.
تصویب اعزام ۱۴ تیم به بازیهای پاراآسیایی/ ترکیب کاروان نهایی نشده,

به گزارش عصر اترک به نقل از مهر، محمد تابع با اشاره به پیگیری نشست های تخصصی و فنی کمیته ملی پارالمپیک با مسئولان فدراسیون های فعال در ورزش جانبازان و معلولان، نابینایان و کم بینایان گفت: این نشست ها بر اساس سیاست مصوب برای اعزام کیفی کاروان به بازی های آسیایی و منطبق با مسائل فنی رشته ها و تیم ها و ورزشکاران شان برگزار می شود. در این نشست ها شرایط رشته ها به لحاظ فنی و مدال آوری در بازی ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: کمیته ملی پارالمپیک همچون همیشه پیش بینی فنی از وضعیت رشته ها و جایگاه احتمالی شان در بازی ها دارد که بخشی از ارزیابی ها منطبق بر آن است. این پیش بینی که شامل مدال آوری رشته و رنگ آن است بر اساس ارزیابی های کارشناسان از وضعیت رشته ها صورت گرفته است و در تمام نشست ها یکی از ملاک ها برای تصمیم گیری خواهد بود.

سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه برخی رشته ها به واسطه کسب سهمیه وارد بازی های پاراآسیایی می شوند و برخی دیگر هم بر اساس سیاست های کمیته، جدول پیش بینی ها و نتیجه ارزیابی ها مجوز اعزام را دریافت می کنند. در کل تا به امروز با در نظر گرفتن همه این موارد در مورد اعزام ورزشکاران و تیم های ۱۴ ارشته به نتیجه قطعی رسیده ایم.

به گفته تابع، والیبال نشسته (مردان و بانوان)، دوومیدانی (مردان و بانوان -جانبازان و نابینایان)، شنا (مردان - جانبازان و نابینایان)،تکواندو (مردان و بانوان)، جودو (مردان)، گلبال (مردان و بانوان)، فوتبال ۵ نفره، تیروکمان (مردان و بانوان)، تیراندازی (مردان و بانوان)، دوچرخه سواری (مردان)، بسکتبال با ویلچر (مردان و بانوان)، تنیس روی میز (مردان و بانوان)، قایقرانی - پاراکانو (مردان و بانوان) و شطرنج (مردان و بانوان) ۱۴ رشته ای هستند که اعزام ورزشکاران شان به هانگژو قطعی است.

وی همچنین در مورد تعداد نفرات اعزامی در هر یک از این رشته ها و در مجموع ترکیب کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی توضیح داد.

تصویب اعزام ۱۴ تیم به بازیهای پاراآسیایی/ ترکیب کاروان نهایی نشده

تابع گفت: هنوز در مورد تعداد نفرات اعزامی به قطعیت و جمع بندی نرسیده ایم. حضور این رشته ها بر اساس شرایط فنی و مدال آوری که دارند، قطعی است اما اینکه از نظر کمی چه ترکیبی در اختیار داشته باشند، به ارزیابی های بیشتر و دقیق تری نیاز دارد ضمن اینکه در مورد برخی رشته ها مانند دوومیدانی رویدادی مانند فزاع را در پیش داریم که نتایج و کلاس بندی های آن هم ملاک عمل قرار می گیرد.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی خاطرنشان کرد: حضور این رشته ها در هانگژو قطعی شده اما به این منزله نیست که سایر رشته ها شانسی برای اضافه شدن به فهرست رشته ها ندارند. وضعیت دیگر رشته ها در نشست های پیش رو بررسی می شود و در صورت دارای بودن شرایط موردنظر حتما به ترکیب کاروان اضافه خواهند شد.

وی تاکید کرد: به خاطر همین مسئله و همچنین عدم اطلاع از قوانین برگزارکننده بازی های پاراآسیایی نمی توانیم پیش بینی دقیقی از ترکیب کلی کاروان داشته باشیم. با در نظر گرفتن کرونا قطعا برگزارکنندگان بازی ها در مورد تعداد اعضای کادر فنی و همراهان قوانینی لحاظ خواهد کرد. هنوز این قوانین به ما اعلام نشده است. بعد از اطلاع از آن و نهایی شدن وضعیت دیگر رشته ها می توان در مورد ترکیب کاروان به یک جمع بندی رسید. فعلا روی رقم ۴۰۰ تا ۴۵۰ نظر داریم.

 

انتهای پیام/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک