جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - ساعت ۱۰:۲۹
علمای اهل سنت خراسان شمالی از حاج قاسم گفتند:

سردار سلیمانی معادلات سیاسی استکبار جهانی را برهم زده بود/ شهید سلیمانی محبوب دل های اهل سنت بود

علمای اهل سنت خراسان شمالی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از ویژگی های بارز این شهید یاد و بیعتشان را باری دیگر با این شهید و راهش اعلام کردند.
سردار سلیمانی معادلات سیاسی استکبار جهانی را برهم زده بود/ شهید سلیمانی محبوب دل های اهل سنت بود,

به گزارش عصراترک، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرای از مرزها عاشق و شیفته هایی داشت که در ذهن های نمی گنجید، هر جا در هر نقطه ای انسانیت نمود پیدا می کرد برای دفاع از حقوقش وارد میدان می شد و برنده میدان نبرد علیه باطل بوده است.

به بهانه سومین سالگرد شهادت سردار دل ها با علمای اهل سنت خراسان شمالی گفتگویی گرفته شده که در ادامه تقدیم تان می شود:

عبدالله آخوند خوش نظر، امام جمعه اهل سنت روستای تازه یاب مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک به مناسبت شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: نیت پاک و مجاهدت های شجاعانه در جبهه های حق علیه باطل برای دفاع از اسلام و امنیت مردم باعث شد که شهید سلیمانی در دل تمامی افراد جهان جای گیرد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی برخلاف بسیاری از افراد به دنبال شهرت و آوازه نبود و همین امر رمز محبوبیت اصلی ایشان در بین مسلمانان است.

عالم دینی اهل سنت مانه و سملقان خاطرنشان کرد: سردار قاسم سلیمانی نقش چشمگیری در برهم زدن معادلات سیاسی استکبار جهانی و ایادی استکبار داشت.

وی گفت: سردار سلیمانی برای دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلامی نه تنها مدافع حرم، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان بویژه مردم مسلمان عراق، سوریه و لبنان بود به گونه ای که این مجاهد بی ادعا پدیده شوم داعش را با درایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری، از صحنه روزگار محو کرد.

آخوند خوش نظر با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور توضیح داد: برخلاف بسیاری از برنامه های دشمن مردم ایران در دفاع از آرمان‌های شهدا و دفاع از انقلاب مستحکم تر از گذشته ظاهر شدند به گونه ای که وقتی دشمن در برخی نقاط کشور قصد آسیب زدن به انقلاب و آرمان‌های آن را داشت در کنار سایر نیروهای نظامی و امنیتی وارد صحنه شدند و بساط فتنه گران و آشوبگران را جمع کردند.


شهید سلیمانی محدود به قشر خاصی نیست

آراز آخوند محمدی، مدیرمدرسه علمیه محمدیه روستای اشرفدره راز و جرگلان در ادامه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شخصیت شهید سلیمانی را نمی توان محدود به قشر خاصی دانست به گونه ای که هر کجا انسانیت حکم می کرد، برای دفاع از مظلوم حضور می یافت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی حامی مظلومان جهان، بویژه مردم مسلمان عراق، سوریه و لبنان بود و با حضوری موثر پدیده شوم داعش را از صحنه روزگار محو کرد.

آخوند محمدی اضافه کرد: زمانی همه از شکل گیری گروهک تروریستی داعش ابراز نگرانی و تهدید می کردند، اما شهید سلیمانی با از خود گذشتگی پا به میدان گذاشت و با گام های استوار خود ترس بر اندام تروریست‌ها در منطقه انداخت و آرامش و امنیتی وصف‌ناپذیر در ایران و کشورهای منطقه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه از ارادت خاصه ترکمن های این استان به شهید حاج قاسم این را باید یادآور شد که با شنیدن خبر شهادت آن بزرگوار, ترکمن ها نیز همانند تمامی مردم کشور از خبربسیار اندوهگین شدند و به روش خود در مساجد مراسم های قرآن خوانی برای شادی روح آن سردار بزرگ برگزار کردند.

 

شهید سلیمانی محبوب دل اهل سنت بود

آتاآخوند داوری، امام جمعه اهل سنت مسجد خاتم الانبیاء بجنورد در ادامه با بیان اینکه طبق آیات قرآن که فرموده در جنگ حق و باطل، این نمود باطل شما را نترساند، این فراگیری باطل شما را مایوس نکند، زیرا سرانجام حق پیروز است، گفت: حق همیشه پیروز بوده است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی محبوب دل‌های همه ملت ایران و به خصوص جامعه اهل سنت بود و محبوبیت ایشان نزد اهل تسنن ایران بر کسی پوشیده نیست.

آخوند داودی اضافه کرد: زحمات سردار سلیمانی در راستای اعتلای اسلام و اسلام ناب و هم‌چنین دفاع از حقیقت اسلام و مبارزه با گروه‌های تکفیری و افراطی داعش که خود را منسوب به اسلام می‌دانند قابل تقدیر است.

 

انتهای پیام/ بهنام وحیدی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک