چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۰۶ - ساعت ۱۴:۵۴
کارشناس مسائل سیاسی:

مهمترین درس ولایت پذیری برای بانوان جامعه این است که خود را وقف ولایت کنند

حجت الاسلام اسماعیل وحیدی طراقی کرد گفت: امروز مهمترین درس ولایت پذیری برای بانوان جامعه این است که همانند فاطمه زهرا هم خود وقف ولایت باشند و هم ارزش این جایگاه والای ولایت را برای فرزندان خویش تبیین کنند.
مهمترین درس ولایت پذیری برای بانوان جامعه این است که خود را وقف ولایت کنند,

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل وحیدی طراقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک در مانه و سملقان ضمن تسلیت شهادت بانوی دو عالم گفت: از ویژگی ها ی  حضرت فاطمه می توان به زهد ایشان اشاره کرد چرا که میزان عبادتشان درحدی ‌بود که لحظه ای صدای دعا و مناجات از محراب منزل ایشان قطع نمی شد.

وی ادامه دهد: حیا و عفت یکی دیگر از ویژگی های حضرت است که حتی در مقابل پیرمرد نابینا حجاب خود را رعایت می کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: یکی دیگر از ویژگی های آن بانو نوع دوستی و انسان دوستیشان است که قبل از دعا برای اهل خانه برای همسایه دعا می کردند.

اسماعیل وحیدی گفت: کمک به مستمندان یکی دیگر از رفتارهای ذاتی حضرت فاطمه است که می بینیم چند روز پی در پی غذایشان را به فقیر می دهد به حدی رنگ رخسارشان از گرسنگی زرد می شود که این بیانگر نوع دوستی‌ و زهدایشان است چراکه دختر پیامبری که برجسم و جان و روح نیمی از کره خاک فرمان می دهد آنقدر زاهده است که از بیت المال سهم خواهی نمی کند و  در دسترس فقیرترین و ضعیفترین جامعه است و غذایشان رابه آنها می بخشند.

وی افزود: اینها برخی از ویژگی های حضرت زهرا است که ایشان را سیدة ‌النسا العالمین یعنی جامع آنچه برترین  زنان عالم در خود دارند فاطمه زهرا همه را یکجا و کاملتر در خود دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آن ویژگی که فاطمه زهرا را متمایز می سازد ولایت مداری و امام شناسی آن حضرت است چراکه زهد و عفت و سایر ویژگی ها قابل کسب برای هرزنی به نسبت تلاششان است.

حجت الاسلام وحیدی طراقی گفت: شجاعت و ایمان در جسم و جان این بانو به حدی است که وقتی ‌مرد های زمانش  حتی خواص جامعه در لاک ترس ‌و بی بصیرتی شان پناه گرفته بودند ، ایشان یک تنه با قامت استوار می ماند و از علی نه بعنوان همسر و پسرعمویش بلکه  بعنوان  ولی اش دفاع می کند.

وی گفت: اما چراغ پرنور هدایت و ولایت، خاص یک برهه از زمان نیست و این چراغ منور همواره لازمه هدایت بشراست و خداوند نیز این فیض لازم را ازبندگانش قطع نمی کند لکن ولایت همانند خورشید است و باید از آن بهره برده نه اینکه از فیض این خورشید خود را مخفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد:  امروز مهمترین درس ولایت پذیری برای بانوان جامعه این است که همانند فاطمه زهرا هم خود وقف ولایت باشند و هم این ارزش جایگاه والای ولایت را برای فرزندان خویش تبیین کنند.

وی تاکید کرد: مادران باید ولایت را از همان بدو تولد در جان و روح فرزندانشان نهادینه سازند.

حجت الاسلام طراقی ادامه داد: امروز و در عصر ما که در عصرغیبت حضرت ولی عصر(عج) هستیم ان شخصیتی که وارث پرچم ولایت است و حقیقتا به درستی و نیکی از این پرچم حفاظت کرده مقام معظم رهبری حضرت امام سیدعلی است.

وی گفت: لازم است که رسانه ها و نهادهای فرهنگی برای تبلیغ و تبیین ولایت سیره عملی و رفتاری ولایت را بدون کم وکاست به جامعه معرفی کنند حرفی که می زنند همان حرف ولایت باشد و اگر سیره علمی ‌و عملی ولایت را بدون  روتوش به جامعه معرفی کنند.

 

انتهای پیام/زهرا صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک