جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ساعت ۱۲:۱۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد:

۲۳ درصد از مخازن سدهای استان آب دارد/۵۰۰ کیلومتر از طول رودخانه های استان نیازمند لایروبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به وجود هشت سد در مدار بهره برداری استان، گفت: به علت تداوم کم بارشی ها، در حال حاضر 78 درصد از حجم مخازن این سدها خالی از آب شده اند و تنها 22 درصد مخازن آب دارد.
23 درصد از مخازن سدهای استان آب دارد/500 کیلومتر از طول رودخانه های استان نیازمند لایروبی,

سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت حجم مخزنی 234 میلیون متر مکعب در مدار بهره برداری هستند.

مرتضوی گفت: در حال حاضر فقط 50 میلیون متر مکعب از این حجم ذخیره مخزنی ( معادل 22 درصد) دارای آب هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حجم آب ذخیره شده در مخازن این سدها 35 درصد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: هرچند که مقدار بارش باران در پاییز امسال کمی بیش از پاییز سال گذشته بوده است، با این وجود، این بارش ها منجر به روان آب نشد که در مخزن سدها ذخیره سازی شوند.

وی عنوان کرد: با این حال، بارش های پاییز امسال نیاز آبی فصل زراعی پاییز امسال را پاسخ داد و موجب شد که فشار بهره برداری آب از مخازن سدهای استان به حداقل برسد و بارش های پاییزی وارده در مخازن سدها، ذخیره شوند.

مرتضوی در ادامه به رودخانه های استان اشاره و عنوان کرد: طول رودخانه های استان شش هزار و 600 کیلومتر است که دو هزار و 200 کیلومتر آن به دلیل اینکه از مراکز جمعیتی عبور می کنند به عنوان رودخانه های مهم و حساس محسوب می شوند.

وی گفت: تا به کنون از طول دو هزار و 200 کیلومتر طول رودخانه های مهم استان، برای طول یک هزار و 500 کیلومتر آن مطالعات حد حریم و بستر انجام شده است.

این مسئول افزود: در طول یک هزار و 500 کیلومتر از رودخانه های استان که مطالعات حد حریم و بستر آن انجام شده، طرح حدنگاری برای دریافت سند مالکیت اجرایی شده است.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره عملیات لایروبی در رودخانه های استان نیز اظهار کرد: 650 کیلومتر از طول رودخانه های استان باید لایروبی شوند که تا به کنون 150 کیلومتر آن لایروبی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طی شش ماهه امسال هفت کیلومتر از طول رودخانه های استان لایروبی شد که بیشترین حجم از عملیات لایروبی در مسیر رودخانه اترک انجام شد.

مرتضوی گفت: به زودی ادامه عملیات لایروبی رودخانه ها را با همکاری مجتمع پتروشیمی خراسان از سر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/قهرمانی   

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک