چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۲۸ - ساعت ۱۲:۱۰
رئیس اتحادیه میوه و تره بار مرکز خراسان شمالی:

میوه یلدایی گران نمی شود/ ورود روزانه ۵۰۰ تن میوه به مرکز خراسان شمالی

امید فیروزه ای با اشاره به اینکه قیمت میوه یلدایی در مقایسه با سال گذشته تغییر نکرده است، گفت: از ابتدای هفته به مناسبت شب یلدا، روزانه بین 200 تا 500 تن میوه وارد میدان بار مرکز استان شده است.
میوه یلدایی گران نمی شود/ ورود روزانه 500 تن میوه به مرکز خراسان شمالی,

امید فیروزه ای، رئیس اتحادیه میوه و تره بار مرکز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه برای میوه مصرفی شب یلدا میوه تنظیم بازاری عرضه نمی شود، اظهار داشت: برای تامین میوه این شب هیچ گونه کمبود و مشکلی در استان وجود ندارد و به میزانی که مورد نیاز و تقاضای بازار باشد میوه وارد می شود.

وی میزان مصرف روزانه میوه و صیفی جات در خراسان شمالی را 300 تن اعلام کرد و ادامه داد: در طول روز  100 تن میوه و صیفی جات در اقلام مختلف وارد میدان بار بجنورد می شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای عادی به صورت معمول 50 تا 100 تن میوه وارد میدان بار مرکز استان می شود، گفت: این در حالی است که از ابتدای هفته به مناسبت شب یلدا، روزانه 200 تا 500 تن میوه وارد میدان بار مرکز استان شده است.

فیروزه ای با اشاره به افزایش عرضه و تقاضا میوه در شب یلدا گفت: تاکنون شاهد هیچ گونه افزایش قیمتی نبوده ایم و میوه ها به روال قبل به فروش می رسند.

وی یادآور شد: قیمت میوه ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر خاصی نداشته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار عمده و خرد بجنورد عنوان کرد: در حال حاضر مرکبات از استان مازندران، انار از شیراز و خراسان جنوبی، سیب از خراسان شمالی، دماوند و البرز، هندوانه از بوشهر، انگور، چغندر و کدو نیز از خراسان شمالی تامین می شود.

وی بیان داشت: اکنون پرتقال مازندارن به قیمت عمده کیلویی هشت تا 15 هزار تومان، پرتقال به قیمت کیلویی 30 تا 40 هزار تومان، انار کاشمر به قیمت کیلویی 12 تا 23 هزار تومان، انار شیراز کیلویی 20 تا 40 هزار تومان، هندوانه به قیمت کیلویی 10 تا 15 هزار تومان، چغندر کیلویی 6 تا هفت هزار تومان، کدو به قیمت کیلویی هفت تا 10 هزار تومان، سیب نیز با قیمت کیلویی 15 تا 30 هزار تومان عرضه می شود.

فیروزه ای خاطر نشان کرد: تاکنون استقبال مردم نسبت به خرید میوه یلدایی طی روزهای گذشته نسبت به سال قبل حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده است اما با نزدیک شدن به شب یلدا بازار یلدایی شور و شوق خاصی به خود گرفته است.

وی اظهار داشت: قیمت گذاری در میوه فروشی ها براساس افزودن 30 درصد به فاکتورهای خرید است، که متاسفانه در برخی از مواقع برخی از میوه فروشی ها صدرصد به قیمت میوه می افزایند.

وی گفت: تیم مشترک بازرسی از میوه  فروشی ها متشکل از اتحادیه، صمت، جهاد کشاورزی به صورت مستمر در بازار حضور و بازرسی ها در حال انجام است.

فیروزه ای افزود: مردم در صورت مواجهه با هر گونه گرانی و تخلفی با شماره 124 تماس و گزارش را ارائه دهند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک