جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - ساعت ۸:۴۹
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:

۸۰۰۰ کارگر ساختمانی خراسان شمالی در انتظار بیمه تامین اجتماعی اند/ سکونت ۲۵۰ هزار نفر از استان در پایتخت

محمد وحیدی با تاکید بر پایین بودن پوشش بیمه تامین اجتماعی در خراسان شمالی، گفت: در حال حاضر هشت هزار کارگر ساختمانی در خراسان شمالی در انتظار بیمه تامین اجتماعی هستند.
8000 کارگر ساختمانی خراسان شمالی در انتظار بیمه تامین اجتماعی اند/ سکونت 250 هزار نفر از استان در پایتخت,

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد اظهار داشت: خراسان شمالی در وضعیت بیمه تامین اجتماعی پوشش پایینی دارد، این در حالی است که تولید استان در بخش کشاورزی است اما فقدان بیمه بخش کشاورزی در حوزه تامین اجتماعی وجود دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه جمعیت جوان استان به سایر استان‌ها مهاجرت کردند، ادامه داد: به طور مثال در شهرستان راز و جرگلان که دارای ۷۵ هزار نفر جمعیت است، ۱۲ هزار نفر برای کارگری از این شهرستان و استان خارج شدند که با این مهاجرت ها شاهد کاهش بیمه شدگان در استان مبدا هستیم.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی در استان تهران سکونت دارند، اضافه کرد: خروج بعضی از جمعیت بیمه شده مانند قالیبافان و... مورد قبول ما نیست و در حال حاضر هشت هزار کارگر ساختمانی در خراسان شمالی در انتظار بیمه تامین اجتماعی هستند.

 

وحیدی با تاکید بر اینکه شهرستان راز و جرگلان فاقد شعبه تامین اجتماعی است، گفت: برای رفع مشکل بیمارستان بجنورد نیز پیشنهاد داده ایم که دو واحد تخصصی به مجموعه اضافه شود که این امر موجب افزایش ۱۰۰ تخت بیمارستانی خواهد شد.

 

 وحیدی گفت: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی به ایجاد صنایع پایین دستی تأکید شده است اما متاسفانه در این حوزه اقدام جدی انجام نگرفته و ما انتظار داریم که حداقل گردش مالی صنایع استان در داخل استان باشد.

 

وی یادآور شد: همچنین در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی چند هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال مصوب شد که تاکنون پرداخت این تسهیلات سفر به خاطر عدم رعایت منابع و مصارف بانکی در استان امکان پذیر نبوده است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک