سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ساعت ۱۴:۳۰

دومین رزمایش جهادگران فاطمی برای واکسیناسیون ۴۵۰ هزار راس دام در مانه و سملقان آغاز شد

دومین رزمایش جهادگران فاطمی برای واکسیناسیون ۴۵۰ هزار راس دام در محله عشایری قنبری‌های شهرستان مانه‌وسلقان خراسان شمالی آغاز شد.
دومین رزمایش جهادگران فاطمی برای واکسیناسیون 450 هزار راس دام در مانه و سملقان آغاز شد,

به گزارش خبرنگار عصراترک، دومین رزمایش جهادگران فاطمی برای واکسیناسیون ۴۵۰ هزار راس دام عشایری خراسان شمالی در محله عشایری قنبری‌های شهرستان مانه‌وسلقان خراسان شمالی آغاز شد.

با توجه به استقبال گسترده گروه های جهادی و جهادگران از رزمایش اقتدار جهادگران و جهادگران فاطمی یک و نیز اقبال طیف‌های مختلف مردم به مشارکت در خدمات رسانی به محرومان در قالب حرکت های جهادی، رزمایش جهادگران فاطمی دو در این شهرستان آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

۱۵ نفر از جهادگران به همراه ۱۲ دامپزشک در این رزمایش مشارکت می کنند و ۴۵۰ هزار راس دام عشایر علیه بیماری های مختلف شاربن یا سیاه زخم، مشمشه، تب مالت، تب برفکی، پی پی آر نشخوارکنندگان کوچک، لمپی اسکین، هاری و تب کریمه کنگو مایه کوبی رایگان می شوند.

همچنین در این رزمایش سمپاشی دام عشایر منطقه به صورت رایگان انجام می شود و انتظار می رود تا عشایر در این طرح با جهادگران همراهی کنند.

این شهرستان ۷۵۰ خانوار عشایر با سه هزار و ۷۵۰ نفر جمعیت در قالب ۲ ایل و هفت طایفه بعنوان قطب دامپروری منطقه شناخته شده است و این قشر تولیدکننده با مشکلات متعددی روبه رو هستند.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک