جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ - ساعت ۲۲:۱۶

۲ دانش آموز اسفراینی در جشنواره جوان خوارزمی درخشیدند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی گفت: ۲ دانش آموز از هنرستان شریعتی شهرستان اسفراین در بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی مقام دوم را کسب کردند.
 ۲ دانش آموز اسفراینی در جشنواره جوان خوارزمی درخشیدند,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین؛ سید خلیل احمدی موسوی اظهار داشت: دانش‌آموزان مجتبی تقی‌پور و حسین آقایی با ارائه طرح آسانسور آموزشی در گروه علمی برق و الکترونیک موفق به کسب مقام دوم کشور شدند.

وی افزود: جشنواره جوان خوارزمی هر سال در مراحل مدرسه‌ای، منطقه‌ای، ناحیه‌ای و استانی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان برگزیده به مرحله کشوری راه می‌یابند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی گفت: ۴۴ طرح از استان در سامانه این جشنواره ثبت شد که پس از بررسی اولیه ۳۱ طرح دارای مستندات کامل تایید و در مرحله کشوری بررسی شدند.

وی تصریح کرد: در مجموع از ۳۱ طرح، تنها یک طرح از خراسان شمالی به مرحله مصاحبه کشوری دعوت شد که درنهایت موفق به کسب مقام دوم کشور شد.

موسوی بیان کرد: سال گذشته نیز دانش‌آموز امیرمحمد بختیاری از دبیرستان شاهد امام حسین (ع) شهرستان بجنورد در گروه علمی مکانیک موفق به کسب مقام سوم کشور شد و اکنون وی دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک