سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ - ساعت ۱۳:۱۷
درمجمع بسیجیان شهرستان مطرح شد:

لزوم سرمایه گذاری برای زنان در سطح شهرستان مانه وسملقان

مدرس حوزه عملیه گفت:در سطح شهر آشخانه برای بانوان و دختران فضای های تفریحی ایمن و مناسب که بدون معذوریت بتوانند از آن استفاده کنند وجود ندارد و می طلبد که برای زنان در شهرستان سرمایه گذاری شود.
لزوم سرمایه گذاری برای زنان در سطح شهرستان مانه وسملقان ,

به گزارش خبرنگارعصر اترک از مانه وسملقان سرهنگ اسماعیل محمد نیا فرمانده سپاه شهرستان درمجمع بسیجان شهرستان  مانه وسملقان گفت: امروز ما درحوزه های مختلف مشکلات زیادی داریم که نیاز هست آن را حل کنیم؛ امروز جامعه نخبگانی و  جامعه اندیشمندان ما این فضا در مجمع بسیجان مشکلات را احصا  و ارائه راهبرد می کنند.

محمد نیا افزود:  نخبگان بسیجی ما در  محله و جغرافیای خودشان مشکلات و نیازها را احصا می کنند تا بتوان راهکاری برای حل آن ارائه شود چراکه اگر مشکلات حل نشود تبدیل به یک معزل می شود.

وی با بیاناینکه هدف ما در مجمع بسیجیان کمک به مسئولین در سطوح مختلف است، گفت: بعد از احصا نیاز این طرح ها به همراه کارعملیاتی و پیشنهاداتی که جنبه عملیاتی دارد به مجمع ارائه داده می شود و مسئولینی که در مجمع حضور دارند،آن را دریافت می کنند و کمک می کنند که این مسائل در مجموعه شهرستان حل بشود.

وی تصریح کرد: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید هوشمندانه عمل کنیم و مشکلات را احصا کنیم و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت برای اجرای آن در سطوح مختلف در نظر بگیریم.

براتی، رئیس مجمع بسیجیان شهرستان مانه وسملقان گفت : مجمع بسیجیان شهرستان بنا به دستور العمل ها وابلاغیه ها که از نیروی مقاومت بسیج به سپاه شهرستان ابلاغ شده؛ تشکیل شده از مجموعه ای از نخبگان و متخصصان بسیجی که جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و انجام بیانیه گام دوم انقلاب در سطح شهرستان سازماندهی شدند.

براتی اهداف مجمع را برشمرد و گفت: رصد بررسی و احصا مسائل شهرستان در وحله اول و استخراج و راه حل ها  و کمک به مسائل احصا شده و گفتمان سازی و جریان سازی تخصصی مطالبه با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری و مطالبه مردم و آینده پژوهی در حوزه بسیج و تعامل و همآهنکی و هم افزایی با ظرفیت های موجود مردمی و حاکمیتی است.

براتی رئیس مجمع بسیجیان شهرستان مانه وسملقان گفت: سطح شهرستان 6 کارگروه تشکیل شد که 121 نفر از فعالین شهرستان دربخش های اموزش وتربیت، اقتصاد وزیر بنایی و زنان و خانواده و ... فعال هستند.

وی افزود:  مسیولین کارگروه ها افراد نخبه ای را درخصوص گارگروه خاص خودشون  دور هم جمع کردند و کارهایشان رو ارایه دادند .

براتی افزود: تعداد مسائل احصا شده در سطح شهرستان  ۶۹موضوع بود که برای هر کار گروه از این شش گروه سه مسله در اولویت قرار گرفت ودر هر کارگروه نیزیکی از این سه تا در اولویت اول قرار گرفت و فعالیت میدانی خوبی در آن خصوص انجام شد .

مهدی ابراهیمی شورابی، فوق لیسانس گیاه پزشکی و پژوهشگر و دبیر مجمع اقتصاد و زیربنایی شهرستان اظهار داشت: از سال 81 فعالیتم را در حوزه کنترل بیولوژیک جهت حفظ محیط زیست، حذف سموم و مواد شیمیایی از سفره غذایی مردم در راستای تولید نسل سالم و محیط زیست سالم آغاز کرده ام.

ابراهیمی شورابی بیان داشت: تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه ایجاد انگیزه ای دوچندان کرد که بتوانیم با جمع آوری مواد سرطان زا از سر سفره مردم، بیماری ها، سرطان ها و ناباروری را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس با همت جمعی از متخصصان علم بیولوژیک که دغدغه سلامت مردم را داشتند، اولین گروه جهادی بسیج بیولوژیک تحت عنوان شهیدان وحیدی با حمایت های بسیج و سپاه پاسداران راه اندازی شد و با سفر به بیش از 170 نقطه از کشور دستاوردهای زیادی را به دست آوردیم.

وی با اشاره به استفاده بی رویه از محصولات شیمایی در مزارع گفت: به طور مثال در حال حاضر در شهرستان کوچکی همچون مانه و مسلقان در سال 200 میلیارد تومان سم برای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

ابراهیمی اضافه کرد: لازم به توجه است که بعد از سم پاشی ها، خاک منهدم، پرنده و جانواران زیادی از بین می روند و ضرری که به محیط زیست و سلامتش زده می شود،جبران نمی شوند.

وی راه اندازی این مراکز بیولوژیک را از ساخت بیمارستان ها مقدم خواند و گفت: قطعا با ایجاد و توسعه کشت بیولوژیک سرطان کم خواهد شد و دیگر نیازی به افزایش ساخت بیمارستان ها احساس نخواهد شد.

ابراهیمی جنگ بیولوژیکی را ساخته کشورهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که از طریق جنگ نظامی نتوانستند ایران را شکست دهند، جنگ های دیگری به راه انداختند که یکی از مهم ترین های آنها جنگ بیولوژیک است که کم کم اثراتش را بر سلامتی مردم می گذارند.

این کارشناس گیاه پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ایران کمتر از نیم درصد زمین های کشاورزی تحت کشت بیولوژیک هستند، در حالی که هزینه تولید محصولات ارگانیک نسبت به شیمیایی بسیار کمتر است

وی یادآور شد: در سراسر جهان به سمت تولید محصولات غذایی سالم می رود و کشور ایران با سم زدن های بی رویه باعث از بین رفتن محیط زیست و سلامت مردم می شوند.

حجت السلام و المسلمین الهی رئیس کارگروه آموزش و تربیت مجمع شهرستان گفت : امروزه نیاز هست که مسئولین دربین مردم حضور داشته باشند در نماز جماعت های مساجد محله شرکت کنند تا مردم دیدار چهره به چهره داشته باشند.

وی بار دیگر تصریح کرد: حضور مسئولین در مساجد کم رنگ شده است و مردم دوست دارند مسیولین داخل مساجد حضور داشته باشند اگر کسی خطایی دارد امر به معروف و نهی از منکردر انجا انجام شود و فرد آگاه گردد.

وی تصریح کرد: پارک می رویم مسئولان ما نیستند، در بازار مسئولان ما نیستند، در پارک ها زنان محجبه دیده نمی شوند ، تفریح مسئولان ما کجاست؟ امرو به معروف در مسجد وخیابون و بازار است ؛باید  دربحث امر به معرو ف نهی از منکر عامل باشیم و خودمون قایل به ان باشیم امر به معروف و نهی از منکر باید در بیرون باشد.

خانم خالقی ریاست کارگروه زنان و خانواده مجمع بسیجیان شهرستان  و مدرس حوزه عملیه با بیان اینکه در این کارگروه جلساتی درمجموعه فرمانداری برگزار شد و مسائل بانوان احصا شده است گفت: بانوان  ما  در پایگاه ها مقاومت بسیج توانستند با کمک آموزش اقتصاد مقاومتی در مشاغل خانگی به تولید برسند ولی متاسفانه بازاری برای عرضه محصولات خویش ندارند و نیاز مند است دستگاه های مربوطه و ارگان های ذی ربط جهت عرضه و فروش محصولات خانگی بازارچه های محلی درسطح شهرستان احداث کنند تا مادران وزنان سرپرست خانوار بتوانند علاوه بر نقش آفرینی در منزل به عنوان یک مادر در تامین معیشت خانواده هم به تمکن مالی برسند.

وی افزود: در سطح شهر آشخانه برای بانوان و دختران فضای های تفریحی ایمن و مناسب که بدون معذوریت بتوانند از آن استفاده کنند وجود ندارد و می طلبد که برای زنان در شهرستان سرمایه گذاری شود.

خانم خالقی افزود: وی عدم وجود محیط وزرشی و تفریحی مناسب بانوان در شهرستان را یک کمبود در شهرستان خواند و افزود: یک پارک بانوان در سطح شهرستان که دارای پیست دوچرخه سواری نیز ایجاد شود تا بدین شکل زنان ما بتوانند به تفریح سالم و مناسب و درخور شانشان بپردازند و حتی برنامه های فرهنگی و اموزشی نیز در این محل برگزار گردد .

انتهای پیام/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک