جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۶۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ - ساعت ۱۳:۱۴

مشکلات ناتمام مسکن مهر آشخانه از نبود وسایل نقیه عمومی تا معضل سگ های ولگرد

 طرح مسکن مهر شهرستان مانه و سملقان در دو هزار و 300 واحد اجرا شده که از این تعداد 484 واحد آن در مجموعه سایت مسکن مهر شهر آشخانه مرکز این شهرستان واقع شده اند، این پروژه یکی از مهم ترین و پر سر و صداترین طرح های دولت های نهم و دهم بود که تاکنون نیز بسیاری از مشکلات این پروژه همچنان ادامه دارد.
مشکلات ناتمام مسکن مهر آشخانه از نبود وسایل نقیه عمومی تا معضل سگ های ولگرد,

به گزارش خبرنگار عصر اترک از مانه وسملقان .با گذشت چندین سال از این پروژه هنوز کمبود هایی در این بخش شهر دیده می شود، استقبال کم و  فاصله زیاد این منطقه از بازار و مراکز اصلی شهر، مهم ترین مشکلات ساکنان این منطقه است، ساکنین این واحدها برای رفع نیازهای خود نیازمند رفت و برگشت به داخل شهر هستند، در حالی که اکثر اهالی شهری از کمبود سرویس های عمومی برای این منطقه گله مند هستندو به دلیل فاصله این مسکن ها از هسته مرکزی شهر و نزدیکی به روستاها و مناطق خالی از سکنه، اهالی این منطقه از سروصدای شغال ها و سگ های ولگرد شکایت دارند.

نبود مسجد و مراکز فرهنگی نیز یکی دیگر از مشکلات ساکنان مسکن های مهر شهرستان آشخانه است.
 

بی رغبتی بخش خصوصی برای سرویس دهی به شهرک فرهنگیان و مسکن مهر

شاملو، مسئول واحد تاکسی رانی شهرآشخانه در خصوص سرویس دهی تاکسی های درون شهری و ون ها این گونه گفت: یک مینی بوس برای مسکن مهر و شهرک فرهنگیان قراردادیم که با هزینه دو هزار تومان سرویس دهی را انجام می دهد و همچنین تاکسی ها ی درون شهری نیز با هزینه 2هزار و 500 تومان نیز از اول شهر تا شهرک و مسکن مهر تردد می کنند و مسافران را جا به جا می کنند.

وی افزود : جمعیت این شهرک آنقدر نیست که دو مینی بوس برای این منطقه در نظر گرفته شود چراکه شهرداری به تعداد محدود تعداد مینی بوسی در اختیار دارد ، حتی در یک بازه زمانی همان مینی بوس هم در اختیار نبود و فقط تاکسی های درون شهری برای تردد استفاده می شد که با برنامه ریزی که شد این ون در اختیار این ساکنین قرار گرفت.

شاملو گفت: دلیل تاخیر مینی بوس شهرک این است که باید در ایستگاه های مشخص تعداد مسافر به حد نسابی برسد تا بتواند حرکت کند  و این باعث می شود زمان مقداری طولانی شود.

وی افزود: بخش خصوصی هم به دلیل کمبود مسافر این منطق، تمایلی به فعالیت در این محدوده نیستند.

وی تاکید کرد: اگر مینی بوس دیگری در اختیار شهرداری می بود حتما دراختیار اهالی این بخش از شهر قرار میداد تا موجبات رفاه حال ساکنین رافراهم آورد.

مسئول واحد تاکسیرانی شهرداری آشخانه ادامه داد: با وجود صدور اطلاعیه و فراخوان، هیچ کدوم از راننده ها یا مالکین اتوبوس ها، تمایلی نداشتند که در این مسیر فعالیت کنند، چراکه به دلیل کم بودن مسافر صرفه اقتصادی ندارد.

شاملو در خصوص تاکسی ها یا آژانس هایی که بالاتر از نرخ مصوب از مسافران این مسیر دریافت می کنند، گفت:  شهروندانی که با چنین تخلف هایی مواجه شده اند با مراجعه به شهرداری و اعلام موارد می توانند پیگیرتخلفات این فرد یا افراد باشد .

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 92 تاکسی درون شهر آشخانه خدمات رسانی می کنند اما مختص شهرک وجود ندارد اما در صورت افزایش تعداد مسافران تاکسی به این منطقه اختصاص می شود.


جمع آوری 20 سگ ولگرد؛ ساماندهی مرتب سطل های زباله

یزدان پور، مسئول خدمات شهری شهرداری آشخانه در خصوص مشکلات اهالی مسکن مهر که از وجود سگ های ولگرد شکایت زیادی داشتند، گفت: با توجه به اینکه بنده به تازگی به این سمت منصوب شده ام این مورد را پیگیری کرده ام و در همین یک هفته  20 سگ ولگرد جمع آوری شده است و  طبق نظر کمیته سگ های ولگرد در مورد این حیوانات تصمیم گیری می شود.

یزدان پور درباره گلایه اهالی از بوی نامطبوع زباله ها انباشته شده در این شهرک اظهارکرد:   ساعت 6.20 دقیقه هر روز، زباله های کوچه های مسکن مهر توسط گاری های نارنجی رنگ تخلیه می شود و ماشین های بزرگ جمع آوری زباله نیزیک روز در میان  زباله های این منطقه را جمع آوری می کنند.

امیری ریس اداره مسکن وشهرسازی شهرستان مانه و سملقان درخصوص مسجد مسکن مهر گفت: ساخت وسازها درمسکن مهر به پایان رسیده و فقط خود مسجد مسکن مهر در مرحله تکمیل است  وطی قراردادی  که با پیمان کار بستیم و تا اخر امسال تکمیل می شود .

انتهای پیام/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک