سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ساعت ۱۶:۳۸
گزارش:

تشیع باشکوه پدر سردار شهید مهدی وحیدی در شهر آشخانه

پیکر حاج رضا وحیدی پدر سردار شهید حاج مهدی وحیدی که در سن ۹۳سالگی دعوت حق را لبیک گفت ظهر امروز با حضور پرشور مردم ولایی و شهید پرور شهرآشخانه راهی دیار ابدی شد و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.
تشیع باشکوه پدر سردار شهید مهدی وحیدی در شهر آشخانه,

به گزارش خبرنگار عصر اترک از مانه و سملقان پیکر حاج رضا وحیدی پدر سردار شهید حاج مهدی وحیدی که در سن ۹۳سالگی دعوت حق را لبیک گفت ظهر امروز با حضور پرشور مردم ولایی و شهید پرور شهرآشخانه راهی دیار ابدی شد و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.

حاج رضا وحیدی پدر بزرگوار سردار شهید حاج مهدی وحیدی از خیرین و معتمدین شهر آشخانه بودند که در هشت سال دفاع مقدس نیز در جبهه حضور داشتند ؛بسیاری از بناهای فرهنگی مذهبی شهرستان از جمله ساخت امام زاده دلاور، مسجد جامع و حسینه به همت وی و بقیه خیرین ایجادشده است. 

وی در طول حیات خود به عنوان پدر فقرا شناخته شده و اهمیت دادن به دستگیری از نیازمندان از جمله ویژگی های بارزشان بود.

شهید مهدی وحیدی پس از ماه ها رشادت و دلاوری در میادین دفاع مقدس علیه مزدوران بعثی عراق در فرجامی خونین در بیست و سوم اسفند ماه سال 1363 در عملیات بدر درجزیره مجنون بر اثر اصابت تیر و ترکش خمپاره روح بلند و متعالیش از کالبد جسمانی اش که چون قفسی روح او را محبوس ساخته بود شوق پرواز گرفت و در جوار قرب الهی مسکن گزید.

این شهید بزرگوار همرزم و قائم مقام شهید «برونسی» فرمانده تیپ جوادالائمه(ع) لشکر 5 نصر خراسان بود و همراه وی نیز در عملیات بدر و در جزیره مجنون به شهادت رسید.

شهید «وحیدی» تنها عضو خانواده خود در جبهه جنگ تحمیلی نبوده است و در سال های دفاع مقدس 2 برادر دیگرش نیز جان خود را برای دفاع از ایران اسلامی در کف اخلاص نهاده بودند.

«علی اکبر وحیدی» در معرفی برادر شهید خود می گوید: شهید «حاج مهدی وحیدی» سال 1337 در آشخانه متولد و پس از پایان تحصیلات ابتدایی و راهنمایی در این شهر، تحصیلات متوسطه خود را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بجنورد سپری کرد و در همین زمان با گروه های انقلابی آشنا شد.

وی می افزاید: با پیروزی انقلاب اسلامی، شهید «وحیدی» وارد کمیته انقلاب اسلامی شد و با توجه به شهامتی که در فعالیت های انقلابی از خود نشان داده بود به سمت مسئول کمیته انقلاب اسلامی شهر آشخانه منصوب شد.

به گفته «علی اکبر»، برادر شهیدش با آغاز جنگ تحمیلی برای حضور در عرصه جدیدی از انقلاب اسلامی احساس تکلیف کرد و پس از انتقال به کمیته انقلاب اسلامی مشهد، از طریق سپاه پاسداران وارد جبهه های جنگ شد و هم پای شهید «برونسی» به دلیل شهامت های زیادی که از خود نشان دادند، هر 2 هم زمان در سال 1361 به سمت فرمانده گردان نایل شدند.

وی ادامه می دهد: پس از تشکیل لشکر 5 نصر خراسان و تیپ جوادالائمه(ع)، شهید «برونسی» در ابتدای سال 1362 به فرماندهی این تیپ انتخاب شد و وی نیز شهید «وحیدی» را به عنوان معاون عملیاتی و قائم مقام این تیپ انتخاب کرد.

وی با اشاره به فضای معنوی جبهه های جنگ علیه عراق بعثی می گوید: برخی افراد به واسطه کمبود خطاها و جلوگیری از لغزش به مرحله ای از عرفان می رسند که لذت های جدیدی برای آنان ایجاد می شود و برخی پرده ها از مقابل چشمان شان دور می شود؛ در جنگ تحمیلی چنین افرادی فراوان یافت می شدند و من یقین دارم شهید «مهدی وحیدی» نیز به این درجه رسیده بود.

وی اظهار می دارد: در دوران دفاع مقدس عملیات شناسایی از جمله شناسایی کانال ها، معبرهای مین و دیگر موانعی که دشمن بعثی برای جلوگیری از حمله نیروهای ایرانی تدارک دیده بود، یکی از سخت ترین مراحل جنگ بود که امکان شهادت نیز در آن بیش از هر زمان دیگری بود، به همین دلیل هر فرد قبل از آغاز عملیات شناسایی برای خود وصیت نامه می نوشت.

وی تصریح می کند: شهید «وحیدی» همواره دفترچه ای همراه خود داشت که شرح حال برنامه ها و اقدامات خود را در آن یادداشت می کرد و در بازخوانی این دفترچه ها در بیش از 30 عملیات شناسایی که این شهید شرکت کرده بود هیچ گاه وصیت نامه ای برای خود ننوشته بود اما قبل از آخرین عملیات خود، هم چون شهید «برونسی»، وصیت نامه نوشت و هم چنین نوار وصیت نامه پر کرد.

برادر شهید یادآور می شود: شهید «وحیدی» در صحبت های ضبط شده خود می گوید: اگر جنازه ام پیدا شد آن را در معصوم زاده آشخانه دفن کنید، اما اگر جنازه ام پیدا نشد گمنام بودن بهتر است.

وی روزه داری را از جمله ویژگی های شهید «محمدمهدی وحیدی» برمی شمرد و می گوید: شهید «وحیدی» به دلیل روزه داری بسیار در هوای گرم دچار بیماری شدیدی شده بود و قبل از عملیات بدر به همین دلیل در بیمارستان بستری شد. هنگامی که من برای پرسیدن احوال او به تیپ جوادالائمه(ع) مراجعه کردم و متوجه این موضوع شدم، به نزد شهید «برونسی» رفتم و او با لهجه مشهدی خود گفت: «مهدی عارف رفته و هیچی نمی خوره و ما را بیچاره کرده است.»

وی ادامه می دهد: با این شرایط بیماری، مهدی خود را به آغاز عملیات بدر رساند.وی بی اعتنایی به دنیا را از دیگر خصایص شهید «وحیدی» عنوان و بیان می کند: او از قطعه زمین پدری که در آشخانه به وی برای ساختن خانه داده شده بود به راحتی گذر کرد و در وصیت خود نیز قید کرده بود حقوقش به حساب 100 امام خمینی(ره) واریز شود.

وی معتقد است، این ویژگی شهید باعث شجاعت بالای او در جبهه های جنگ شده بود.به گفته «علی اکبر وحیدی»، برادر شهیدش اعتقاد جدی به ولایت فقیه داشته است و در وصیت نامه خود نیز هم چون تمام شهدای جنگ تحمیلی بر پیشتیبانی از ولایت فقیه تأکید بسیار کرده است.

وی خاطر نشان می کند: این شهید بزرگوار هم چنین در وصیت نامه خود به دخترش سفارش کرده است که حضرت زینب(س) را همواره الگوی خود قرار دهد.

انتهای پیام/زهرا صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک