شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۵۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ساعت ۹:۱۸
گزارش؛

آیا پرونده نردبان آتش نشانی بجنورد دیماه بسته می شود؟

بجنورد تنها مرکز استانی است که کمبود نردبان آتش نشانی دارد و حالا بعد از گذشت سال های طولانی اعتبار مورد نیاز برای خرید این نردبان محقق و طبق تعهدات داده شده باید این نردبان تا دیماه به بجنورد تحویل داده شود.
آیا پرونده نردبان آتش نشانی بجنورد دیماه بسته می شود؟,

به گزارش خبرنگار عصراترک از بجنورد، عملیات آتش نشانی نیاز به تجهیزات ویژه ای دارد که در حوادثی که رخ می دهد کار را تسهیل و به نجات جان مردم کمک بیشتری داشته باشد، این در حالی است که بجنورد، تنها مرکز استان در سراسر کشور است که نبود نردبان آتش نشانی در آن به دغدغه ای جدی تبدیل شده و چندین سال است که به عنوان مطالبه از سمت مسئولان وقت مطرح و پیگیری شده است اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

خراسان شمالی جزو پنج استان کشور است که نردبان آتش نشانی ندارد، نکته قابل توجه این است که چهار استان دیگر که نردبان آتش نشانی ندارند، بالابر دارند اما خراسان شمالی برای امداد در حادثه ها، بالابر هم ندارد.

همچنین ساخت و ساز ساختمان های بلند مرتبه در بجنورد به سرعت در حال انجام هستند و اگر اتفاقی در طبقات بالایی هر کدام از این ساختمان ها رخ دهد قطعا به دلیل نبود نردبان، می تواند خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

از ابتدای سال جاری در استان خبرهایی مبنی بر محقق شدن بوده 50 میلیارد تومان جهت خرید این نردبان در اخبار متعددی مطرح شده است که در آخرین صحبت ها حمیدی، شهردار بجنورد عنوان کرده است که این نردبان در آخر امسال تحویل بجنورد می شود.

اما آیا این اتفاق به واقعیت می پیوندد و یا همچون سایر وعده های داده شده در دوره های قبل در حد یک وعده روی کاغذ باقی می ماند تنها گذر زمان می تواند ثابت کند.

 

بجنورد، همچنان محروم از خودروی نردبان آتش نشانی

مجید گریوانی، مدیرعامل وقت سازمان آتش نشانی بجنورد در این رابطه مطرح کرد: تاکنون پیگیری ها برای تامین خودروی نردبان آتش نشانی به نتیجه نرسیده و اکنون با افزایش قیمت ها، تامین آن بسیار مشکل شده است.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به رشد بلندمرتبه سازی در شهر بجنورد، نیاز به تامین خودروی نردبان آتش نشانی ضروری است و اهمیت ویژه‌ای دارد.

گریوانی بیان کرد: تامین خودروی نردبان آتش نشانی، بیش از ۳۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که البته این رقم، مربوط به برآوردهای پیش است و اکنون این رقم، بیش از این است.

 

وعده نماینده مجلس، در حد وعده ماند

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، مرداد ماه سال 99 اظهار کرد: به علت افزایش ساختمان‌های بلند مرتبه در استان و به خصوص در بجنورد، خریداری نردبان آتش نشانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های انجام شده، با دستور معاون عمرانی وزیر کشور این نردبان به صورت قطعی خریداری می‌شود و پیگیری‌ها نیز در این خصوص ادامه خواهد داشت.

وحیدی با بیان اینکه چندسالی است که این مسئله در حال پیگیری است، افزود: در چند سال گذشته نیاز بود که سهم استانی برای خرید نردبان پرداخت شود و با پیگیری‌های متعددی که از مسئولان ملی انجام شد، اعتبار خرید این نردبان از محل منابع ملی اختصاص پیدا می‌کند.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به علت تحریم‌هایی که وجود دارد، چرخه خرید فرآیند خاص خود را دارد و از همین رو اولین نردبانی که وارد کشور شود با دستور معاون عمرانی وزیر کشور، به خراسان شمالی تحویل می‌شود.

 

 

کم‌کاری‌ها در تامین خودروی نردبان آتش نشانی بجنورد پیگیری قضایی می‌شود

حجت الاسلام اسدالله جعفری،  رییس کل دادگستری وقت خراسان شمالی نیز در سال گذشته عنوان کرد: کم‌کاری‌های احتمالی برای تامین خودروی نربان آتش نشانی مرکز استان در هر سطح مدیریت افراد، پیگیری قضایی و با آنان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد:  بر اساس اعلام مسوولان در آتش نشانی مرکز استان، مسوولان کشوری در سفر به استان وعده هایی برای تامین خوروی نردبان داده اند اما این امر هنوز محقق نشده است.

حجت الاسلام جعفری تصرح کرد: تامین این دستگاه، جزو حقوق مرم است و پای جان شهرندان در میان است از این رو دادگستری در جایگاه نظارتی خود از دستگاه های مربوط مطالبه تامین آن را دارد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در صورتی که دستگاه ها به وظیفه شان در این باره عمل نکنند پیگیری لازم انجام می شود.

 

نردبان آتش‌نشانی بجنورد امسال تحویل می‌شود

جواد حمیدی راوری، شهردار بجنورد در این رابطه اظهار کرد: در خصوص خرید نردبان آتش نشانی نیز بیان داشت: با پیگیری های انجام شده، این امر محقق شد و با تامین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار، نردبان ۳۲ متری اطفای آتش خریداری و امسال تحویل داده می شود.

 

 

وی همچنین از خرید نردبان ۶۴ متری آتش نشانی نیز خبر داد و گفت: در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی مصوبه خرید نردنبان دوم ۶۴ متری برای خراسان شمالی نیز اخذ شده است.

 

نردبان آتش نشانی بجنورد خریداری شده است

محمدحسن صحراگرد، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد در رابطه با آخرین وضعیت نردبان آتش نشانی بجنورد اظهار داشت: باتوجه به اینکه نردبان آتش نشانی وارداتی است، طبق پیگیری های صورت گرفته قرارداد با نماینده این شرکت در داخل کشور بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد خرید نردبان 32 متری آتش نشانی برای بجنورد، در مرداد ماه منعقد شده است، گفت: برای خرید این ماشین مبلف 50 میلیارد تومان واریز و براساس تعهده داده شده باید تا دی ماه سال جاری تحویل داده شود.

 

انتهای پیام/ آرزو رحمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک