جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ساعت ۱۰:۴۴
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۱۹۲ هزار تن گندم در خراسان شمالی برداشت شد

محمد محمد زاده گفت: ۱۹۲ هزار تن گندم با پایان یافتن فصل برداشت گندم در خراسان شمالی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش یافت.
192 هزار تن گندم در خراسان شمالی برداشت شد,

محمد محمدزاده، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: کشاورزان این استان در سال زراعی گذشته حدود ۱۳۲ هزار تن گندم برداشت کرده بودند.

وی افزود: در سال جاری ۴۴ هزار هکتار اراضی آبی و ۸۹ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شد که به علت بارش های خوب بهاره تولید گندم نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

محمدزاده اظهار داشت: گندمکاران استان در سال گذشته ۱۱۲ هزار تن محصول از کشتزارها برداشت و از مجموع این میزان ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم به سیلوها تحویل دادند که نسبت به سال ماقبل آن حدود ۸۰ درصد کاهش داشت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان در سال جاری تاکنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز به سیلوهای دولتی تحویل داده اند که نسبت به سال گذشته ۵۵۰ درصد رشد را نشان می دهد و هنوز هم تحویل این محصول استراتژیک به این مراکز ادامه دارد.

محمدزاده تصریح کرد: کشاورزان گندم تولیدی خود را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل سیلوها می دهند و اینک ۲۸ مرکز جمع‌آوری این محصول در سطح استان فعال است.

وی از گندمکاران استان خواست تا محصول مازاد بر نیاز خود را تحویل دولت دهند و با توجه به شرایط حساس جهانی در خصوص گندم با دولت همکاری کنند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک