سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ساعت ۸:۲۷
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد:

حصول سازش ۴۸ درصدی در شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش 48 درصدی در پرونده های دارای قابلیت مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.
حصول سازش 48 درصدی در شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی,

به گزارش عصراترک، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده  در حاشیه ششمین  نشست شورای مدیران قضایی استان در سال 1401، با اعلام این خبر به  مختومه شدن 28 هزار و 740 فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان طی بازه زمانی یاد شده نیز اشاره و از تلاش های عوامل و دست اندرکاران این مجموعه در راستای اصلاح ذات البین و برقراری زمینه های رفع اختلافات و  ایجاد مصالحه بین طرفین قدردانی کرد.

وی از شوراهای حل اختلاف شوقان با 75 درصد سازش و همچنین رازوجرگلان و جاجرم با بیش از 67 درصد سازش در پرونده های دارای قابلیت مصالحه، به عنوان بهترین های استان طی 5 ماهه ابتدایی سال جاری  یاد کرد.

براتی زاده سهم شعب روستایی را در ایجاد مصالحه بین طرفین بسیار مهم، قابل توجه و حائز اهمیت توصیف کرد و از اعضاء و کارکنان شعب شهری خواست جهت تقویت روند مصالحه در پرونده ها بیشتر  تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به کاهش موارد ارجاع پرونده های کیفری جهت حصول سازش به شعب شوراهای حل اختلاف در بعضی از حوزه های قضایی طی پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته  اشاره و از مدیران قضایی ذیربط خواست این سازوکار را اصلاح  نموده و بهبود بخشند.

تلاش و اهتمام جدی در راستای کاهش میزان موجودی پرونده های قضایی طی  شش ماهه دوم سال جاری، ضرورت رعایت نظم و انضباط اداری، نظافت و پاکیزگی محیط کار و تقویت سازوکارهای نظارتی با انجام و استمرار روند بازدیدهای میدانی از دیگر نکات و بایسته ها و توصیه های مؤکد رئیس کل دادگستری استان خطاب به مدیران قضایی بود.

مقام عالی قضایی استان  همچنین  از مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان خواست برنامه های فرهنگی را جدی تر بگیرند و در جلسات مناسبتی در این خصوص  فعالانه مشارکت کنند.

 گفتنی است تعیین تکلیف وضعیت پرونده های  مسن و معوق قضایی و نیز پرونده های موضوع ماده 477 آیین دادرسی کیفری، اجرای مقررات سند تحول قضایی در حوزه های مختلف، ساماندهی شعب نامتعارف، بهینه سازی نرخ رسیدگی های قضایی، پیشگیری از وقوع جرم،رفع اطاله دادرسی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها از دیگر مباحث مطروحه در این  نشست بود.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک