جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ساعت ۱۱:۱۳

آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت دفاع مقدس در شیروان برگزار شد

همزمان با اولین روز از آغاز هفته دفاع مقدس، از پیشکسوتان و رزمندگان عرصه جهاد و شهادت دوران دفاع مقدس به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شیروان در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار شد.
آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت دفاع مقدس در شیروان برگزار شد,

به گزارش عصر اترک از شیروان حجت الاسلام حسین تکمیلی امام جمعه شیروان روز چهارشنبه ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند تمام نشدنی است چرا که حضور مردم در تمام آن عرصه ها وجود داشت.

وی افزود: در این دورانی که دشمن روایت های مغرضانه از انقلاب دارد باید بتوانیم اتفاق صحیح را بگویم و آن هم بر دوش پیشکسوتان است.

امام جمعه شیروان افزود: جوانان ما امروز تشنه یافتن قهرمان های زندگی خود هستند، اگر ما قهرمان های واقعی را معرفی نکنیم آن ها به دنبال قهرمان های هالیوودی خواهند رفت.

حجت الاسلام تکمیلی ادامه داد: قهرمان های واقعی شهدا، رزمندگان و ایثارگرانی هستند که سالهای سال زیر شکنجه بعث عراق یک لحظه دم نزدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکید کرد: مهمترین درس رزمندگان و پیشکسوتان توکل برخدا بود، چون رزمندگان ما و مردمی که انقلاب کردند تکیه بر خدا کردند موفق شدند، سختی های جنگ را کنار گزاشتند چون توکل بر خدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ظرفیت های داخلی موردی است که در زمان جنگ برخلاف نگاه به بیگانگان خود ما باید رقم بزنیم که رزمندگان از این مهم استفاده کردند. جنگ، تحریم فرصت هستند زیرا که باعث خود باوری در ما شد.

امام جمعه شیروان تصریح کرد: توجه به جوانان و آحاد مردم نکته ای است ما نیاز داریم از جنگ درس بگیریم و باید در جامعه امروز به جوانان اعتماد کرد چون در زمان جنگ غالب اقدامات توسط همین جوانان صورت می گرفت.

حجت الاسلام تکمیلی استفاده از ظرفیت بسیج مردم، ایجاد امید و نشان دادن توانمندی ها را مهم دانست و گفت: یکی از حربه هایی که امروز دشمن بروی آن تمرکز دارد، گرفتن امید از مردم است لذا باید با بصیرت این خط ها را بشناسیم.

فرمانده سپاه نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، به یکی از عملیات های پرشور دفاع مقدس یعنی فتح خرمشهر که سه گردان از خراسان شمالی در آن شرکت داشتند، اشاره کرد و گفت: نیروهای جان بر کف خراسان شمالی به فرماندهی شهید چراغچقی بسیار در این عملیات تاثیرگذار بودند.

سرهنگ ابوالفضل باقری ادامه داد: از سه گردان خراسان شمالی در عملیات فتح خرمشهر فقط دو گروهان باقی ماندند و این نشان از صداقت و از خود گذشتگی است.

باقری تصریح کرد: بعد از فتح خرمشهر نظام مقدس جمهوری اسلامی به این نتیجه رسید که باید عملیات ادامه پیدا کند که تمام نتایج به عملیات رمضان منتهی شد و آن اولین عملیات برون مرزی ایران بود که امام راحل با دو شرط با این عملیات موافقت کردند: اول عملیات در نقطه ای انجام شود که مردم کمتری باشد و ثانیا کمترین آسیبی به مردم برسد.

فرمانده سپاه شهرستان شیروان خاطر نشان کرد: چطور نیروهای مسلح را متهم به کشتن مردم خود می،کنند در حالی که رزمندگان آن ها به دستور امام خود حتی حاضر به کشتن دشمن خود نبودند؟

وی در پایان گفت: در این ایام باید به دیدار خانواده های محترم ایثارگران و پیشکسوتان رسید و در مقابل پای اینان محترمانه ایستاد و دست آنان را بوسید.

انتهای پیام/حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک