پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ساعت ۱۱:۷
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

مردم خراسان‌شمالی۳۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امدادخراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار و نوعدوست استان در نیمه نخست امسال ۳۰ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان زکات فطره و کفاره،پرداخت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ و نیم برابر افزایش داشته است.
مردم خراسان‌شمالی۳۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، مجید الهی راد با بیان اینکه از این رقم هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب، ۱۶ میلیارد تومان زکات مستحب و مابقی فطریه است، افزود: ۳۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان امسال برای زکات هدفگذاری شده بود که تاکنون ۹۸ درصد آن محقق شده است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای ۷۸۱ روستا است که از این تعداد مردم ۴۸۰ روستا مشمول پرداخت زکات هستند در این مدت مردم ۱۸۰ روستای استان زکات پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امدادخراسان شمالی با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی‌های انجام شده و نیازهای هر منطقه صرف اجرای طرح ها، کارهای عمرانی و عام المنفعه در همان منطقه می شود گفت: ۸۵ درصد میزان زکات جمع آوری شده در راستای امور نیازمندان برای معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد شد و مابقی آن برای اجرای پنج طرح عمرانی هزینه شد.

الهی راد تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که ۸۱ درصد آن را برای معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد شد و مابقی آن برای اجرای ۱۵ طرح عمرانی هزینه شد.

وی با اشاره به احیای فریضه زکات در جامعه گفت: برای تحقق این مهم ائمه جمعه و جماعات، نقش مهمی در فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در بین اقشار مردم دارند.

انتهای پیام/گ

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک