چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۵۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ساعت ۹:۵۵
رئیس هیئت کشتی خراسان شمالی:

مسابقات قهرمان کشوری کشتی آلیش در  بجنورد برگزار می شود

رقابت‌های قهرمانی کشوری کشتی آلیش آقایان فردا پنجشنبه ۲۴ شهریور ماه به میزبانی هئیت کشتی خراسان شمالی در بجنورد برگزار می‌شود.
مسابقات قهرمان کشوری کشتی آلیش در  بجنورد برگزار می شود,

حسین اکبری، رئیس هیئت کشتی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور کشتی آلیش یادواره شهید بسیجی اهل تسنن کریمی در بجنورد خبر داد.

اکبری افزود: این رقابت ها با شرکت ۲۰۰ کشتی گیر منتخب در قالب ۲۵ تیم از استان‌های سراسر کشور به مدت یک روز در مجموعه ورزشی علیدخت بجنورد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حاشیه این رقابت ها نیز از خانواده معظم شهید بسیجی اهل تسنن "شهید کریمی" و پیشکسوتان کشتی آلیش استان تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد.

 رئیس کشتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات کشتی آلیش با همکاری اداره‌ کل ورزش و جوانان استان، بسیج ورزشکاران سپاه حضرت الجوادالائمه، دانشگاه فرهنگیان بجنورد و حامیان مالی سطح استان برگزار می‌شود

هم اینک بیش از ۱۰۰ آلیش کار استان، زیر نظر هیات ورزشی کشتی خراسان شمالی به شکل ساماندهی شده فعالیت می کنند.

آلیش در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن بوده و نام نوعی کشتی به نام «کشتی باشال» است که این رشته در کشورهای آسیای میانه مانند قرقیزستان، ازبکستان، لیتوانی و قزاقستان دارای ریشه ای کهن بوده و در ایران نیز در استان‌های خراسان، گلستان، مازندران، سمنان و چند منطقه دیگر طرفداران بسیاری دارد.

فعالیت‌های بین‌المللی این ورزش نیز از سال ۱۹۹۰ آغاز شده و در سال ۱۹۹۵ نخستین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین همگن در کشور قرقیزستان در بخش مردان و زنان برگزار شد.

انتهای پیام/س

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک