جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ساعت ۹:۴۶
کارشناس مسئول فعالیت های اردویی و فوق برنامه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری آیین اختتامیه کلاس های اوقات فراغت تابستان درشیروان

آیین اختتامیه کلاس های اوقات فراغت تابستان سال جاری با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی، اولیاء، مدیران، مدرسان، مربیان و دانش آموزان در محل سالن ورزشی آموزشگاه شاهد ۲ شیروان برگزار شد.
برگزاری آیین اختتامیه کلاس های اوقات فراغت تابستان درشیروان,

به گزارش عصر اترک از شیروان، امین پاک نهاد، کارشناس مسئول فعالیت های اردویی و فوق برنامه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این آیین گفت: برگزاری کلاس های اوقات فراغت فقظ مربوط به فصل تابستان نیست و همه دانش آموزان با آغاز سال تحصیلی و با حضور در دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی و تربیتی و باشگاه های ورزشی شهرستان که زیر نظر آموزش و پرورش اداره می شوند، می توانند از کلاس های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... استفاده کنند. 

پاک نهاد افزود: یکی از کانون های فرهنگی و تربیتی در سطح کشور در کنار فعالیت های خود، با برگزاری کارگاه های روانشناسی خانواده و چگونگی رفتار با کودک و نیازهای روزانه به عنوان کانون موفق انتخاب شده بود که از این طرح می توان در کانون های استان نیز بهره مند شد.

وی به نمایندگی از معاونت محترم پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از تلاش های همه مدیران، مربیان، اولیاء و دانش آموزان طرح اوقات فراغت به ویژه از مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی شهید بهشتی و سمیه آقای محمود دوستار مقدم و خانم ثریا مبارکی تقدیر و تشکر نمود و اظهار کرد: ثبت نام و حضور دانش آموزان عزیز در برنامه های طرح اوقات فراغت شهرستان شیروان از استقبال بسیار خوبی برخوردار بوده است. 

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز گفت: پس از دوسال گسترش بیماری کرونا و غیر فعال بودن آموزشگاه ها، دارالقرآن، کانون ها و سالن های ورزشی در برگزاری طرح اوقات فراغت جذب بسیار خوبی داشته ایم.
یحیی عباسی با اشاره به اینکه اجرای طرح اوقات فراغت در طول تابستان، به عنوان یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش محسوب می شود افزود: در ۱۳پایگاه تابستانی، بیش از ۳ هزار نفر از دانش آموزان شهرستان، در ۲۰ رشته مختلف ثبت نام و از این کلاس ها استفاده کرده اند

وی در ادامه اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش نسبت به سایر ادارات، نهادها و پایگاه های فرهنگی، هنری و ورزشی بخش خصوصی، در جهت جذب دانش آموز برای طرح اوقات فراغت تابستان، بیشترین آمار جذب را داشته که این امر نشان از اعتماد اولیاء ارجمند به آموزش و پرورش است.

 عباسی، چاقی مفرط دانش آموزان و اعتیاد به فضای مجازی را به عنوان دو آسیب اساسی در آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: در سال های گذشته استفاده از تلفن های همراه در مدارس ممنوع بود اما در زمان گسترش بیماری کرونا استفاده از آن به ناچار آزاد شد که آسیب های جدی را نیز در بر داشت و لذا یکی از اهداف برگزاری کلاس های اوقات فراغت، دور کردن بچه ها از فضاهای مجازی بود.

 معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان در پایان خواستار حضور و بهره مندی دانش آموزان از برنامه های دارالقرآن، کانون ها و اماکن ورزشی آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی شد و گفت: گواهینامه هایی که در پایان برگزاری کارگاه ها به دانش آموزان عزیز تحویل می گردد به عنوان یکی از ملاک های مهم در فرم امتیازبندی مدارس خاص محسوب می شود.

مدیر دارالقرآن امام علی علیه السلام اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز گفت: دارالقرآن امام علی علیه السلام شهرستان شیروان یکی از بهترین و مدرن ترین دارالقرآن های کشور است که کارگاه های آموزش قرآن، معارف و... را در طول سال و به صورت تخصصی و اصولی برگزار می کند.

حمید رحمتی با اشاره به اینکه اولین و کمترین برکت حفظ قران کریم، تقویت حافظه است افزود: تاکنون بیش از هزار نفر در سنین مختلف در این دارالقرآن جذب داشته ایم و همه دانش آموزان عزیز و علاقمندان به فراگیری قرآن کریم می توانند با مراجعه حضوری به دارالقرآن امام علی(ع) واقع در اولین چهارراه خیابان جامی شمالی(دکتر شاملو) از کلاس های مختلف آن بهره مند شوند.

قرائت قرآن توسط قاری جوان و دارای رتبه کشوری و استانی، احمدرضا دبدبه، پخش سرود ملی و صلوات خاصه، اجرای دکلمه و شعر با موضوع شهادت توسط دانش آموزان یسنا سنگ برکان و هستی عبداللهی و آغاز مهر توسط پرنیان فریدی، اجرای برنامه حفظ قرآن توسط حافظ جزء 30 قرآن و نونهال ۷ ساله محمدجواد ابراهیمی و اجرای برنامه های ژیمناستیک توسط گروه های ورزشی پسران و دختران از دیگر برنامه‌های این آیین اختتامیه بود.


انتهای پیام/ظفری

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک