چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ساعت ۹:۲۳
دیرعامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی خبر داد:

کاهش جوجه ریزی در مرغداری های خراسان شمالی

معصومه قربانی گفت: مرغداری های خراسان شمالی از فروردین ماه امسال تاکنون، سه میلیون و 774 هزار و 288 قطعه جوجه ریزی انجام داده اند و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته در استان به میزان چهار میلیون و 94 هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده بود.
کاهش جوجه ریزی در مرغداری های خراسان شمالی,

معصومه قربانی،مدیرعامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، اظهارکرد: در خراسان شمالی 106 واحد مرغداری فعال هستند که شماری از واحدهای مرغداری استان که آماده جوجه ریزی هستند فعلا برای انجام جوجه ریزی دست نگه داشته اند.


وی درباره وضعیت قیمت خوراک طیور پس از آزادسازی قیمت ها در کشور نیز اظهار کرد: قیمت خوراک طیور از اردیبهشت ماه تا به کنون چهار برابر شده است.

 

قربانی گفت: مبتنی بر این شرایط هر مرغدار در مقایسه با قبل از اجرای دستورالعمل آزادسازی قیمت ها، برای هر دوره جوجه ریزی باید چهار برابر بیشتر سرمایه در گردش هزینه کند تا بتواند به تولید ادامه دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط ، شماری از مرغداری ها استیجاری استان از ادامه فعالیت بازماندند.

 

مدیرعامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی همچنین افزود: در استان، شماری از مرغداری های جدید راه اندازی شده و شماری از مرغداری های غیرفعال که فعال شده بودند نیز متاثر از آزادسازی قیمت ها، افزایش خوراک طیور و نداشتن سرمایه در گردش کافی برای تولید، غیر فعال شدند.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر تسهیلات مصوب برای پرداخت به مرغداری های استان فقط پاسخگوی 50 درصد از از مجموع تمامی سرمایه در گردش مورد نیاز هر واحد مرغداری است.

 

قربانی افزود: فرآیند دریافت این تسهیلات مصوب طولانی، با دوره بازپرداخت یکساله است که نرخ کارمزد آن نیز بالا است.

 

وی گفت: این تسهیلات مصوب برای چرخه تولید مرغ گوشتی اقتصادی نیست.

 

افزون بر این، مدیرعامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی با یادآوری این مطلب که کاهش قدرت خرید مردم نیز بر میزان تقاضای خرید این کالا و قیمت خرید مرغ گرم اثر منفی گذاشته است، اعلام کرد: شماری از واحدهای مرغداری استان که آماده جوجه ریزی هستند فعلا برای انجام جوجه ریزی دست نگه داشته اند.

 

قربانی درباره میزان جوجه ریزی انجام شده در مرغداری های استان نیز بیان کرد: در خراسان شمالی 106 واحد مرغداری فعال هستند که از فروردین ماه 1401 تا به 19 مرداد ماه 1401، به میزان سه میلیون و 774 هزار و 288 قطعه جوجه ریزی انجام داده اند و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته در استان به میزان چهار میلیون و 94 هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده بود.


انتهای پیام/ قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک