چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ساعت ۹:۱۵

صدور محکومیت حبس برای متهمان خریدوفروش سکه‌های تاریخی در جاجرم

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور محکومیت ۶ ماه حبس تعیینی (به مدت ۲ سال تعلیق) برای متهمان خریدوفروش سکه‌های تاریخی در شهرستان جاجرم خبر داد.
صدور محکومیت حبس برای متهمان خریدوفروش سکه‌های تاریخی در جاجرم,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، ملک‌حسین قویدل چوکانلو،افزود: دو فرد متهم به خرید و نگهداری دو سکه تاریخی در شهرستان جاجرم دستگیرشدند که با شکایت و پیگیری ادار‌ه‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حکم ۶ ماه حبس در دادگاه بدوی برای متهمان صادر شد.

 

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: پرونده در دادگاه کیفری شهرستان جاجرم مورد رسیدگی قرار گرفت و دادگاه با توجه به نظریه کارشناسان میراث‌فرهنگی مبنی بر تاریخی و فرهنگی بودن اشیای مکشوفه، حکم به ضبط اشیا به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داد و اشیای تاریخی هم اکنون در تصرف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی است.

 

قویدل چوکانلو گفت: در ادامه تحقیقات ۱۷۸ سکه تقلبی از متهمان به نفع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی کشف و ضبط شد.

 

وی تأکید کرد: هرگونه خریدوفروش و نگهداری اموال تاریخی حاصل از حفاری غیرمجاز ممنوع بوده و خریدار و فروشنده علاوه بر ضبط اموال تاریخی به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شوند و چنانچه هر کس اموال تاریخی - فرهنگی موضوع این ماده را حسب تصادف به دست آورد و طبق مقررات میراث‌فرهنگی کشور نسبت به تحویل آن اقدام نکند به ضبط اموال مکشوفه محکوم می‌شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک