جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ساعت ۱۰:۴۸
مدیر نظارت بر دارو و موارد تحت کنترل علوم پزشکی خراسان شمالی:

هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین دارو در بیمارستان های خراسان شمالی نیست/ کمبود دارو یک مسئله کشوری است

فریبا فکری با اشاره به اینکه کسری دارویی در برخی موارد کشوری بوده و مختص به خراسان شمالی نیست، گفت: تامین داروی بیمارستان ها در اولویت قرار دارد و تمام نیروها به جد پیگیر هستند که بیمارستان ها مشکل نداشته باشند و تاکنون مشکلی در این حوزه وجود نداشته است.
هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین دارو در بیمارستان های خراسان شمالی نیست/ کمبود دارو یک مسئله کشوری است,

فریبا فکری، مدیر نظارت بر دارو و موارد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با کمبود دارو در استان اظهار داشت: طی چند ماهه اخیر در برخی از اقلام دارویی، با کسری مواجه بوده ایم که مختص به خراسان شمالی نیست و مشکل کشوری بوده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل کمبود دارو در استان و کشور مربوط به تخصیص ارز جهت واردات دارو یا مواد اولیه و قیمت گذاری این اقلام دارویی بوده است.

فکری با بیان اینکه اجرای طرح دارویار به منظور اصلاح فرآیند توزیع در گذشته است، گفت: براساس پیش بینی های انجام شده، در کمترین زمان ممکن، کمبودها رفع خواهد شد.

وی در رابطه با تامین داروی بیماران خاص ادامه داد: اطلاعات داروهای مورد نیاز بیماران خاص دارای پرونده نیز توسط معاونت درمان جمع آوری و به معاونت درمان وزارت بهداشت ارسال می شود و براساس این اطلاعات برنامه ریزی برای واردات یا تولیدات این اقلام دارویی انجام می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: اگر این اطلاعات به صورت صحیح ثبت شود، هیچ گونه کمبودی در این رابطه نخواهیم داشت.

مدیر نظارت بر دارو و موارد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در رابطه با رفع کمبود دارو در پیک هفتم در بیمارستان ها توضیح داد: همواره تامین داروی بیمارستان ها در اولویت قرار دارد و تمام نیروها به جد پیگیر هستند که بیمارستان ها مشکل نداشته باشند و تاکنون مشکلی در این حوزه وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان داروهای سهمیه ای توسط سازمان غذا و دارو اعلام می شود و شرکت های دارویی موظف هستند که بر اساس طرحی که سازمان اعلام می کند، داروها را در سطح کشور توزیع کنند که حجم داروی هر استان مشخص است.

فکری با بیان اینکه معیار تخصیص سهمیه داروی هر استان براساس جمعیتی است که دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش دارد، گفت: در حال حاضر چهار شرکت دارویی در خراسان شمالی وظیفه توزیع دارو را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه متولیان امر در حوزه انبار دارویی با جدیت پیگیر ایجاد یک انبار دارویی در استان خراسان شمالی هستند، اضافه کرد: وجود انبار دارویی در واقع با هدف رفع شرایط بحرانی است.

فکری افزود: باتوجه به اینکه یک سری کمبودات کشوری هستند و مختص خراسان شمالی نیست، با وجود انبار نیز این مشکلات ادامه دار خواهد بود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک