جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ساعت ۹:۳۴

حسین کشتی نجات بشریت است/ارادات اهل سنت خراسان شمالی به سیدالشهدا

بجنورد- علمای اهل سنت خراسان شمالی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) عامل وحدت جامعه اسلامی است، گفتند: ائمه الگوی مسلمانان هستند و امام حسین(ع) به یک قشر خاص تعلق ندارد.
حسین کشتی نجات بشریت است/ارادات اهل سنت خراسان شمالی به سیدالشهدا,

بوی ماه محرم کاملاً به مشام می‌رسد؛ ماهی سراسر عشق و شور؛ ماهی که مراسم مرتبط با آن هر سال پر حرارت تر برگزار می‌شود و همه آنها به خاطر ذات مقدس حضرت سیدالشهدا است.

با رسیدن این ماه، محافل عزاداری در سراسر کشور برگزار شده و مردم با جان و دل برای مصیبت وارد شده به امام سوم شیعیان اشک می‌ریزند.

اما عظمت حسین بن علی (ع) آنجا مشخص می‌شود که ارادت مردم به ایشان صرفاً مربوط به شیعیان نیست بلکه بارها و بارها در اخبار بین المللی دیده و شنیده‌ایم که پیروان سایر ادیان نیز در عزای امام حسین (ع) اشک می‌ریزند.

در خراسان شمالی نیز اهل سنت ارادت ویژه ای به این حضرت دارند.

امام حسین (ع) از دین جدش دفاع کرد

رحیم آخوند صمدی، امام جمعه اهل سنت شهر یکه سعود راز و جرگلان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: محبت به اهل بیت مهمترین توصیه رسول الله به صحابه‌هایش بود.

وی افزود: بی‌تردید اهل بیت پیامبر (ص) جزو لاینفک ایمان مسلمانان در طول تاریخ اسلام بوده‌اند و خداوند متعال در قرآن کریم ائمه‌اطهار را از هر گونه پلیدی دور و پاک و مطهر کرده است.

آخوند صمدی ادامه داد: این برای مؤمنان و مسلمانان مهمترین مؤلفه و بهترین الگو است که باید زندگی و ایمان خود را با پاکی و طهارت ائمه بسنجند و آن‌ها را برای زندگی ایمانی، دنیوی و اخروی خود الگو قرار دهند.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: فرزندان بسیاری از اهل سنت با نام‌های مبارک علی، حسن، حسین، رضا و فاطمه نامگذاری شده و این نشان از مودت به این بزرگواران دین مبین اسلام است.

وی افزود: اهل بیت و اولاد پیامبر مکرم اسلام (ص) در صدر اسلام و در ادوار مختلف تاریخ همواره مرجع مسلمانان بوده‌اند و از این رو ما اهل سنت در بین اهل بیت رسول اکرم (ص) محبت خاصی به سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) داریم چرا که آن حضرت توانست در مقابل متجاوزین و ستمگران آن زمان قیام کند و از دین جدش دفاع کرده و امر به معروف و نهی از منکر کند.

امام حسین عامل وحدت جامعه اسلامی است

محمد آخوند خادمی، امام جمعه اهل سنت روستای کهنه جلگه مانه و سملقان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رسول الله از امام حسین و امام حسن به عنوان سرور جوانان اهل بهشت نام برده است.

وی افزود: امام حسین به تمام مردم دنیا درس آزادگی، مقاومت، شهادت و عشق داد؛ به طوری که در خصوص مرگ فرمودند «مرگ در نزد من سزاوارتر از آن است که زیر بار ظلم و ستم بروم.»

آخوند خادمی گفت: رسول خدا (ص) او را به عنوان سرور جوانان بهشت معرفی کرد و ایشان را با گل خوشبوی این امت وصف کرده است.

این عالم اهل سنت بیان داشت: امام حسین (ع) به هیچ فرقه یا مذهب خاصی به تنهایی تعلق نداشت که این خود موجب وحدت و انسجام در جامعه اسلامی می‌شود.

وی افزود: علما و تمامی دلسوزان دینی باید رفتار و اخلاق امام حسین را برای نسل جدید بازگو کنند؛ قیام این امام بزرگوار درس‌های زیادی برای انسان‌ها به ویژه نسل جدید دارد.

 

مهر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک