جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ساعت ۹:۴
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی اعلام کرد:

تکمیل ۵ ساختمان مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان معطل تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: تکمیل پنج ساختمان مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در استان به اختصاص و دریافت 35 میلیارد تومان اعتبار استانی نیازمند است.
تکمیل 5 ساختمان مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان معطل تخصیص 35 میلیارد تومان اعتبار,

مهدی رحمدل، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک با گرامی داشت روز ملی آموزش های فنی و حرفه ای اظهار کرد: در خراسان شمالی، ساختمان های مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در شهرهای بجنورد، اسفراین، جاجرم، آشخانه، راز، فاروج و شیروان البته به جز شهر گرمه بهره برداری شده اند و فعال هستند.

رحمدل گفت: در شهر بجنورد دو مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای فعال است همچنین در سایر شهرهای یاد شده نیز هر کدام، یک مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای را دارا و فعال هستند.

وی افزود: در این مراکز دولتی، 250 حرفه به متقاضیان آموزش داده می شوند.

این مسئول در ادامه به شهر گرمه اشاره کرد و گفت: در این شهر، احداث یک مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ناتمام باقی مانده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این ساختمان آموزشی به تخصیص سه میلیارد تومان اعتبار از ردیف اعتبارات استانی نیاز است تا تکمیل و بهره برداری شود، خاطرنشان کرد: فرمانداری شهرستان گرمه در سال مالی 1400 هیچ اعتباری را بابت تکمیل آن اختصاص نداد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: در سال مالی 1401 نیز هیچ اعتباری برای تکمیل این ساختمان اختصاص نیافته است.

وی اعلام کرد: این در حالی است که در هفته جاری برای مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای شهر گرمه که هنوز احداث ساختمان آن ناتمام باقی مانده است، مجوز ساختار سازمانی این مرکز صادر شد.

رحمدل گفت: در این مجوز صادر شده شش ردیف سازمانی شامل یک رییس، چهار مربی و یک متصدی تعریف و ابلاغ شده است.

وی در ادامه درباره ساختمان سایر مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در دست ساخت استان نیز اظهار کرد: در شهر اسفراین نیز مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای به صورت ناتمام در حال بهره برداری است که البته باید تکمیل شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای شهر راز که 90 پیشرفت فیزیکی دارد، واحدهای سوله آموزش و اداری آن در حال بهره برداری است که البته این ساختمان باید تکمیل شود.

وی همچنین یادآور شد: مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای خواهران آشخانه دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی و مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای گلستان شهر بجنورد نیز دارای بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی هستند که ساخت آنها در حال انجام است.

رحمدل عنوان کرد: هنوز فرمانداران شهرستان های اسفراین، مانه و سملقان، بجنورد، راز و جرگلان اختصاص اعتبار در سال مالی 1401 بابت تکمیل این ساختمان های یاد شده که ناتمام هستند را اعلام نکرده اند.

وی اعلام کرد: برای تکمیل ساختمان این مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای یاد شده به اختصاص 34 تا 35 میلیارد تومان اعتبار استانی به صورت اختصاص اعتبار نقدی نیاز است که تا پایان سال جاری این بناها به بهره برداری برسند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: در صورتیکه اختصاص اعتبار برای تکمیل این ساختمان های ناتمام به صورت اوراق اسناد خزانه در دستور کار قرار گیرد، با توجه به اینکه ارزش واقعی این اوراق با سر رسید سه ساله به یک سوم کاهش پیدا می کند، بنابراین برای تکمیل این بناهای ناتمام باید 105 میلیارد تومان اختصاص داده شود.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک