چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ساعت ۱۰:۳۱

۴۲ درصد اسفراینی ها میانسال هستند

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت : 41 و 6 دهم درصد از اسفراینی در گروه سنی میانسالان رده بندی شده اند.
42 درصد اسفراینی ها میانسال هستند,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین ؛ دکتر نادر نیک پرست از میانسالی 41 و 6 دهم درصدی اسفراینی خبر داد و گفت : این گروه سنی شامل  زنان و مردان 30 تا 60  سال است که از این تعداد 28 هزار نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه تنها 15 درصد از میانسالان اسفراینی سال گذشته به مراکز حدمات جامع سلامت برای غربالگری مراجعه کرده اند افزود : حد انتظار ما برای تشکیل پرونده های بهداشتی برای این گروه تا 30 درصد است که نیازمند همراهی مردم و دغدغه ی آنها برای سنجش سلامت خودشان است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین تن سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه ، ارزیابی فعالیت بدنی ، بررسی مصرف الکلی و دخانیات ، غربالگری اولیه سلامت روان و خطر سنجی بیماری های قلبی و عروقی را از خدمات رایگان مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان اسفراین عنوان کرد.

نیک پرست مشارکت زنان در برنامه غربالگری را 7 درصد بیشتر از مردان عنوان کرد و گفت : باید مردان را نسبت به سلامت خود حساس تر کرد زیرا آنها کمتر به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه می کنند.

وی خدمات بهداشتی ویژه میانسالان را در راستای تشخیص به موقع بیماری ها و پیشگیری از مرگ زود هنگام دانست و گفت : کلیه اطلاعات غربالگری در پرونده الکترونیک افراد ثبت می شود.


انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک