چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ساعت ۱۱:۳۳

شهید بجنوردی در لیست ۷۲ شهید حادثه هفتم تیر سال ۶۰

سردار علی اکبر گرمه ای با اشاره به اینکه حجت الاسلام شهید قاسم صادقی، متولد 1315 در بجنورد و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بود، گفت: این شهید بزرگوار نیز در حادثه هفتم تیر 1360 و بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.
شهید بجنوردی در لیست 72 شهید حادثه هفتم تیر سال 60,

به گزارش خبرنگار عصراترک، مراسم بزرگداشت شهيد حجت الاسلام دکتر «قاسم صادقي» از شهداي حزب جمهوري در سال 1360، به همت اهالي مسجد حضرت امام جعفر صادق (عليه السلام) گرمه برگزار شد.

سردار علي اکبر گرمه اي، از پیشکسوتان جنگ تحمیلی و سالهای نبرد هشت سال دفاع مقدس  در اين مراسم اظهار داشت: توطئه های دشمنان در نابودی اسلام و جمهوری اسلامی ایران، به شخصیت دکتر صادقی و  72 شهید حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 از جنایت های خبیثانه دشمن نسبت به مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام شهید قاسم صادقی، متولد 1315 در بجنورد و دارای دکترای فقه و حقوق و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بود، ادامه داد: دکتر صادقی نیز در  حادثه هفتم تیر 1360  و بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل، در کنار شهید والامقام، آیت الله دکتر «محمد حسین بهشتی» به شهادت رسید.

سردار گرمه ای اضافه کرد: حدود ساعت 21:07 دقیقه شب هفتم تيرماه 1360، دفتر مرکزي حزب جمهوري اسلامي، در حالي که جمعي از بلندپايه ترين مسئولان نظام، هم چون آيت‌اللّه بهشتي رئيس ديوان عالي کشور، چهار وزير، 12 معاون وزير و حدود 30 نماينده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و 72 يار وفادار انقلاب و امام به شهادت رسيدند.

وی یادآور شد: گفتنی است،  بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب ششم تا دوازدهم  تیر ماه بعنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است که در آن ترور مقام معظم رهبری، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، بمباران شیمیایی سردشت، ترور آیت الله صدوقی و حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک