سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ساعت ۱۷:۵۸
معاون رئیس جمهور:

شرکت آلومینای جاجرم یکی از صنایع استراتژیک در کشور است

معاون رئیس جمهور گفت:شرکت آلومینای جاجرم یکی از صنایع استراتژیک در کشور محسوب می شود که بخشی از نیاز بوکسیت مورد نیاز خود را از خارج تامین می کند و به طور حتم پیگیری و بررسی های لازم صورت خواهد گرفت و چاره اندیشی برای این موضوع انجام خواهد شد.
شرکت آلومینای جاجرم یکی از صنایع استراتژیک در کشور است,

به گزارش عصراترک از جاجرم، علی سلاجقه در جمع خبرنگاران در دو شهرستان گرمه و جاجرم اظهار کرد: در حال حاضر پارک ملی گلستان مستقل است و موضوع ایجاد اداره کل مستقل برای این پارک در دست بررسی است که در صورت انجام این کار دیگر بحث مرز، وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در صورت اجرای این طرح دیگر بحث استان ها مطرح نیست و هر سه استان خراسان شمالی، گلستان و سمنان نقش کاملا ویژه ای را بر اساس مساحتی که در آن منطقه دارند، ایفا خواهند کرد.

سلاجقه در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا اجازه بهره برداری از معدن تاش در استان سمنان به شرکت آلومینای جاجرم داده خواهد شد و یا خیر؟ بیان کرد: این موضوع از سوی سمن های استان سمنان مطرح شده و آن ها پیگیر آن هستند بهره برداری از این معدن صورت نگیرد چراکه در منطقه گونه های گیاهی و جانوری زیادی در حال زندگی کردن هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با بررسی های صورت گرفته شرکت آلومینای جاجرم یکی از صنایع استراتژیک در کشور محسوب می شود که بخشی از نیاز بوکسیت مورد نیاز خود را از خارج تامین می کند و به طور حتم پیگیری و بررسی های لازم صورت خواهد گرفت و چاره اندیشی برای این موضوع انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: محیط زیست خراسان شمالی از لحاظ اعتباری و نیروی انسانی در وضعیت خوبی به سر نمی برد و سعی می کنیم که در بحث تجهیزات محیط بان ها به این استان کمک کنیم.

سلاجقه تصریح کرد: از سوی دیگر برای جذب نیروی انسانی نیز تلاش خواهیم کرد تا امسال این استان را به طور ویژه ببینیم.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک