جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ساعت ۱۴:۳۳
رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خبر داد:

انجام سمپاشی دام ها برای پیشگیری از شیوع تب کریمه کنگو در خراسان شمالی

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در بهار امسال، در خراسان شمالی گزارشی مبنی بر ابتلای انسان به تب کریمه کنگو گزارش نشده است، اعلام کرد: طی بهار امسال برای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان چهار هزار و 300 راس دام سبک حمام و سمپاشی بدن شدند.
انجام سمپاشی دام ها برای پیشگیری از شیوع تب کریمه کنگو در خراسان شمالی,

حسین قاسمی فرد، رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو، بیماری ویروسی است که متاثر از فعالیت کنه ها و حشرات معمولا در فصل گرما شیوع پیدا می کند.

قاسمی فرد گفت: این بیماری، یک بیماری مشترک میان انسان و دام است که دام های اهلی و وحشی همچنین انسان را مبتلا می کند.

وی با تصریح بر این مطلب که این بیماری در دام، بدون علامت است که دامدار و دامپزشک نیز نمی توانند بروز آن را در دام تشخیص دهند، بیان کرد: هنگامیکه علوم پزشکی از شیوع آن به انسان مطلع شود و به دامپزشکی اطلاع دهد، این دستگاه اجرایی نسبت به مبارزه و قطع زنجیره انتقالاین بیماری اقدام خواهد کرد.

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با یادآوری این مطلب که این بیماری از طریق کنه های آلوده، خون و بافت های دام های آلوده همچنین از طریق انسان آلوده به انسان سالم، قابلیت سرایت دارد، گفت: برای مقابله با شیوع این بیماری، سمپاشی بدن دام ها از طریق حمام کردن دام ها همچنین سمپاشی اماکن دامی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بهار امسال، در خراسان شمالی گزارشی مبنی بر ابتلای انسان به تب کریمه کنگو گزارش نشده است، اعلام کرد: طی بهار امسال برای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان چهار هزار و 300 راس دام سبک حمام و سمپاشی بدن شدند.

قاسمی فرد افزود: اماکن دامی استان را نیز سمپاشی کردیم.

در عین حال، وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، برای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان نیز 180 راس دام سنگین، هفت هزار و 900 راس دام سبک سمپاشی بدن شدند.

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در سال گذشته هزار متر مربع از اماکن دامی استان نیز سمپاشی شدند.

افزون بر این، وی توصیه کرد: دام های زنده آماده کشتار باید در کشتارگاه ها کشتار شوند تا مراحل عملیات پیش سرد گوشت ها انجام شود.

قاسمی فرد افزود: شهروندان گوشت های فاقد برچسب دامپزشکی را خریداری نکنند.

وی خاطرنشان کرد: پاک کردن گوشت حتما با دستکش انجام شود.

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: شیر مصرفی، شیر پاستوریزه باشد.

قاسمی فرد یادآور شد: دامداران در هنگام پشم چینی حتما از لوازم بهداشتی توصیه شده، استفاده کنند.

انتهای پیام/قهرمانی  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک