سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ساعت ۱۴:۶

کشف ۴ کوزه سفالی دوره ایلخانی در پی زیرسازی خیابانی در بجنورد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از کشف ۴ کوزه سفالی و بقایای یک قنات قدیمی در پی زیرسازی یکی از خیابان‌های شهرستان بجنورد خبر داد.
کشف ۴ کوزه سفالی دوره ایلخانی در پی زیرسازی خیابانی در بجنورد,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، سرهنگ خلیل حاجی‌زاده، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام کشف ۴ کوزه سفالی در این شهرستان، اظهارکرد: طی عملیات زیرسازی سازمان همیاری شهرداری، بخشی از محل ریزش کرد که با بررسی‌های انجام شده بقایای یک قنات قدیمی به همراه ۴ کوزه سفالی کشف شد که یکی از کوزه‌ها در حین خاک‌برداری آسیب دید.

وی گفت: این قنات قدیمی در امتداد لایه‌های باستانی تپه معصوم زاده قرار دارد و کوزه های کشف شده از آن متعلق به دوره ایلخانی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: با حضور کارشناسان و باستان‌شناسان در محل، ادامه عملیات زیرسازی خیابان بلامانع اعلام شد.

وی در پایان تاکید کرد: لازم به ذکر است در صورت برخورد با هرگونه آثار تاریخی - فرهنگی برحسب‌تصادف، موضوع به اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گزارش شود.

انتهای‌پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک