شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ساعت ۹:۱۲
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی :

مجوز جذب نیرو بیمارستان ارتش راز و جرگلان صادر شده است/ تامین اعتبار بیمارستان ۶۴ تختخوابی در سفر رئیس جمهور

حسن براتی زاده گفت: مجوز تأمین نیرو از وزارت بهداشت، متناسب با نوع بهره‌برداری فضای درمانی ارتش در شهرستان راز و جرگلان گرفته شده است.
مجوز جذب نیرو بیمارستان ارتش راز و جرگلان صادر شده است/ تامین اعتبار بیمارستان 64 تختخوابی در سفر رئیس جمهور,

به گزارش عصزاترک، حسن براتی زاده، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  در باره آخرین اقدامات درخصوص بهره‌برداری از فضای درمانی ارتش واقع در شهرستان راز و جرگلان اظهارکرد:جلسات متعددی در این خصوص در سطح کلان و استانی برگزار و با توجه به نیاز درمانی این منطقه محروم و نگاه حمایتی وزارتخانه با ارائه خدمات درمانی در این مرکز موافقت شده است.

 براتی زاده افزود: در این راستا بازدیدهایی از سوی معاون درمان و نیروهای فنی دانشگاه انجام شده است تا پس از کارشناسی و در راستای تأکید بر تسریع بهره‌برداری از این مرکز، اقدامات نهایی پیگیری شود.

وی اظهار کرد: مجوز تأمین نیرو از وزارت بهداشت، متناسب با نوع بهره‌برداری فضای درمانی اخذ شده است و با انجام تعهدات لازم از سوی ارتش برای تکمیل تجهیزات مورد نیاز یک فضای درمانی، کادر درمانی و متخصص متناسب با نیاز مردم شهرستان و تجهیزات موجود در مرکز، خدمات را به مردم ارائه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه به‌تناسب نوع بهره‌برداری، نیروهای درمانی این مرکز تأمین خواهد شد، افزود: اکنون ۴ پزشک متخصص در رشته‌های اطفال، داخلی، زنان و رادیولوژی خدمات درمانی را به مردم منطقه ارائه می‌دهند و با راه‌اندازی مرکز، تخصص‌های موردنیاز به‌ صورت هفتگی نیازهای درمانی مردم منطقه را مرتفع می‌کنند، اما باید تجهیزات لازم به‌ منظور ارائه درمان‌های تخصصی توسط ارتش فراهم شده باشد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تأکید کرد: راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی و تأمین تجهیزات دیالیزی به دلیل وجود بیماران دیالیزی در این شهرستان‌ از خدمات موردنیاز و مکملی است که باید تأمین شوند.

وی البته با یادآوری این‌که مبنای تأمین نیروی این مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، تجهیز آن توسط ارتش و واگذاری آن به دانشگاه بوده است، عنوان کرد: بر اساس آخرین بازدیدهای انجام شده، این مرکز همچنان نیازمند تأمین تجهیزات کامل و موردنیاز است و هنوز نحوه واگذاری این مکان به دانشگاه نیز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: ارائه هرگونه خدمات درمانی در این مکان نیازمند انعقاد قرار داد با بیمه‌های درمانی به جهت بهره‌مندی بیماران از این خدمات است، اما انجام این امور اصولی و اولیه به دلیل روشن نبودن نحوه واگذاری، نوع تجهیزات و خدمات درمانی که بناست ارائه شود، بلاتکلیف مانده است.

وی در بخشی از سخنان خود به بیمارستان ۶۴ تخت خوابی راز و جرگلان هم اشاره و اعلام کرد: این پروژه به‌عنوان خواسته اصلی مردم در دستور کار دانشگاه قرار دارد، فاز اول نقشه‌برداری این پروژه انجام و به وزارت خانه تحویل داده شده است و با تأیید آن فاز دوم نقشه‌برداری نیز آغاز و با اتمام آن مناقصه بیمارستان برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این پروژه امسال دارای اعتبارات ملی مصوب شده از بودجه ۱۴۰۱ است و در سفر ریاست‌جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

براتی‌زاده ادامه داد: با همکاری شورای شهر راز و معتمدین شهرستان، زمین این پروژه به دانشگاه علوم پزشکی استان واگذار و مشاور پروژه نیز مشخص شده و اکنون اقدامات اولیه احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی راز و جرگلان آغاز شده است.


انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک