چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ساعت ۱۰:۲۲
در جلسه شورای فرهنگ عمومی جاجرم مطرح شد:

۱۵ حکم جایگزین برای متخلفان زیست محیطی صادر شد

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست جاجرم گفت: تا به حال 15 حکم جایگزین برای متخلفان زیست محیطی  به منظور هدایت و اصلاح این افراد معترض به محیط زیست جاجرم صادر شده است .
15 حکم جایگزین برای متخلفان زیست محیطی صادر شد,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم ، سومین  جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری با موضوع ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی و رعایت شئونات اسلامی در محیط های عمومی ،ادارات و نهاد ها و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست  با حضور اعضاء در محل اداره محیط زیست  شهر جاجرم برگزار شد.

حجت الاسلام هادی هوشمند نژاد امام جمعه شهر جاجرم در پنجاهمین  جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت:  حفظ محیط زیست وظیفه همگانی و دستور صریح اسلام است .

وی افزود: اهمیت آب، خاک، زمین و هوا و جنگل جزو چیزهای است که اسلام در این مورد دستور صریح دارد و ما باید نسبت به حفظ محیط زیست اهتمام کنیم.  حفظ و حراست از محیط زیست باید بصورت یک فرهنگ در بین مردم رواج پیدا کند و با هرگونه تخریب در این زمینه برخورد شود.

وی نقش نصایح بزرگان دینی در خصوص حفاظت از محیط زیست را در بین مردم بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: سخنان ائمه جمعه و بزرگان دینی می تواند در ترویج و فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست در بین مردم بسیار تأثیرگذار باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر جاجرم از عدم  رعایت شئونات اسلامی در سطح جامعه و ادارات و نهاد ها  انتقاد کرد و خواستار اقدام مسئولان در رسیدگی به این معضل اجتماعی شد. و بیان داشت نظارت مسئولین بر زیر دست خود جهت رعایت شئونات اسلامی ضروری است.

مصطفی حاج زاده فرماندار شهرستان جاجرم گفت : محیط زیست جاجرم بزرگترین پهنه محیط زیستی استان و  زیستگاهی زنده و پویا است و حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی بوده و در دنیای امروز بحث ها در زمینه توسعه پایدار است و اینکه چگونه از امکانات خود درست استفاده کنیم که هم خودمان خوب بهره ببریم و هم نسل‌های بعدی را به مخاطره نیاندازیم .

وی با بیان اینکه محیط زیست این شهرستان هم فرصت دارد هم تهدید که دقت زیادی را می طلبد، اظهارکرد: نباید به بهانه صنعتی شدن شهرها، مشکلات زیست محیطی برای نسل‌های آینده و فعلی به وجود بیاوریم.

حاج زاده تاکید کرد: باید در زمینه اعتبارات توجه خاص به محیط زیست داشته ایم .

علی اصغر شکوری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی جاجرم  نیز ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست و ضرورت توجه به این امر  بیان داشت : هر جامعه چهارچوب و قوانین و مقررات  خاص خود را دارد و رعایت سبک زندگی اسلامی و شئونات اسلامی باعث آرامش مردم در محیط های بیرون است و شایسته است مدیران به این نکته توجه جدی داشته باشند.

در ادامه احمد صفر زاده، رئیس محیط زیست شهرستا به ارائه گزارش پرداخت و گفت : تا به حال 150 شهید حفاظت از محیط زیست داشته ایم که سه نفر از اینها متعلق به این استان است و در زمینه حفاظت از محیط زیست فعالیت فرهنگی زیادی داشته ایم و محیط بانان دقت کافی در نگهدای حوزه استحفاظی خود دارند و افراد متخلف را به دادگستری معرفی می کنند و  تا به حال 15 حکم جایگزین برای متخلفان زیست محیطی  به منظور هدایت و اصلاح این افراد معترض به محیط زیست جاجرم صادر شده است .

وی خاطر نشان کرد:این احکام در قالب خدمات عمومی رایگان ،ساخت آبشورخور ،تامین آب حیات وحش و کمک به محیط بانان استفاده شده است

 

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک