چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۵۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ساعت ۱۹:۳۱

سیاست‌های کلی نظام باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سیاست‌های کلی نظام نیز علاوه بر اینکه باید به خط مشی عمومی و قانون در سطح اجرایی تبدیل شود، باید به فرهنگ عمومی جامعه نیز تبدیل شود.
سیاست‌های کلی نظام باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود,

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (یکشنبه) در نشست «جریان های حلقه های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» که در محل ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: بحث حکمرانی مردمی و جریان های حلقه های میانی، مبنای دینی و فقهی روشنی دارد که در بعضی از سخنرانی ها در این زمینه عرایضی داشته‌ام.

وی به تفاوت بنیادی دموکراسی لیبرال و مردم سالاری پرداخت و افزود: در دموکراسی لیبرال مردم از حکمرانی حذف می‌شوند و می‌توانند دولت در سایه تشکیل دهند و در مقابل در مردم سالاری اسلامی، مردم سازمان یافته و منسجم در همه ابعاد حکمرانی به دولت کمک می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیوند امت و امامت در حل مسائل حکمرانی با هم در ارتباط است. تواصی به حق و صبر و امر به معروف و نهی از منکر در معنای عام و گسترده آن در اهتمام به امور مسلمین، فریضه همگانی و واجب هستند.

کعبی بیان کرد: یکی از واجبات سیاسی و اجتماعی بنیادین بر هر مسلمان، مشارکت عمومی در ساخت جامعه، به عنوان نقش سازنده در این خصوص است و هر مسلمان و شهروند دولت اسلامی مجموعه ای از تکالیف مهم اجتماعی و سیاسی را بر عهده دارد که در نقشه راه دولت_ملت و رشد و پیشرفت آن اثر گذار است.

وی بیان کرد: شرکت در نماز جماعت جمعه و برگزاری مناسبات مختلف دینی و پرداخت خمس و زکات و ... به نظم و امنیت و انجام جهاد همگانی و تحکیم بنیاد خانواده و رعایت کرامت انسانی منجر می شود. ‌ این پیوند و انسجام همه جانبه باید در حل نظام مسائل دولت اسلامی مورد توجه قرار گیرد. حل مسائل در معیشت، سلامت، جمعیت، حجاب و عفاف، فساد مجازی و امنیت و ... باید از طریق شناسایی تشکل های مردم نهاد و بسیج کردن مردم و استفاده از ظرفیت های آنها مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همان گونه که نماز ستون دین است، جامعه و مردم ستون مدیریت جامعه اسلامی هستند،اظهار داشت: جامعه اسلامی بدون حضور مردم ناقص می ماند. نکته ای که بسیار اهمیت دارد، این است که معیارها، ضوابط و ملاک های حضور مردم در صحنه باید به گونه ای باشد که منجر به تشکیل جریان های انحرافی به عنوان مطالبه گری و عدالت خواهی کشیده نشود.

کعبی در پایان با بیان اینکه رعایت مصالح عمومی و جلوگیری از مفاسد عمومی توسط شورای اندیشه ورز باید صورت گیرد،گفت: سیاست های کلی نظام نیز علاوه بر اینکه باید به خط مشی عمومی و قانون در سطح اجرایی تبدیل شود باید به فرهنگ عمومی جامعه نیز تبدیل شود. تمرین و گفتمان سازی و جریان سازی ملی پیش‌نیاز تحقق حلقه های میانی است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک