پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ساعت ۱۳:۱۸

شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی در شیروان

فرمانده انتظامي استان از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران حرفه‌ای 2 میلیارد ریالی در شهرستان شیروان خبر داد.
شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی در شیروان,

به گزارش عصراترک، سردار "سعید مطهری زاده" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي مراجعه و اعلام شکايت تعدادی از اصناف در خصوص وقوع کلاهبرداری از آن‌ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران تجسس کلانتری 12 شهرستان شیروان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد مبلغ 2 میلیارد ریال طی 66 فقره از کسبه سطح استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی به صورت عملیات بانکی استفاده از اپلیکیشن‌های اینترنتی کلاهبرداری شده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی توسط کارشناسان سرانجام 4 متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، افزود: متهمان در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده و مواجهه با شواهد، دلایل و قرائن موجود، به جرم خود اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در ادامه بررسی پرونده مشخص شد متهمان در هنگام خرید با اعلام اینکه کارت بانکی همراه نداریم و از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی وجه را پرداخت می‌کنیم، پس از دریافت شماره کارت فروشنده به صورت جعلی رسید پرداخت را ارائه و اجناس را تحویل می‌گرفتند.

سردار مطهری زاده در پایان با بیان اینکه پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و نداشتن سواد و آگاهی کافی، حتماً یکی از افراد معتمد خود را به همراه داشته باشند و در هنگام خریدهای اینترنتی از درگاه‌های مطمئن استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک