شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۵۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ساعت ۱۳:۳۲
در گفتگو با بانوی کارآفرین مانه و سملقانی مطرح شد:

وجود ۷۰۰ نوع گیاه دارویی در خراسان شمالی ظرفیتی ناب برای اشتغال/ کارآفرینان نیازمند حمایت هستند

معصومه شاکری بانوی کارآفرین در حوزه گیاهان دارویی از روستای انصار مانه و سملقان در اتاق کوچکی اقدام به راه اندازی کار در این موضوع کرده و توانسته فعالیت مطلوبی را برای خود و سایر هم روستایی هایش رقم بزند.
وجود 700 نوع گیاه دارویی در خراسان شمالی ظرفیتی ناب برای اشتغال/ کارآفرینان نیازمند حمایت هستند,

به گزارش خبرنگار عصراترک از مانه و سملقان، کارآفرینی یک فعالیت اقتصادی است، زیرا با نیت ارزش‌آفرینی و کسب سود مالی و از طریق استفاده بهینه از منابع محدود، یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی و مدیریت می‌شود.

کارآفرینی مستلزم جستجوی مداوم برای یافتن ایده‌های تازه است، اساساً لازمه بقای کارآفرین، ارزیابی مستمر روندها و اقدامات فعلی با هدف بهینه‌سازی و استفاده از سیستم‌های نوینی است که باعث پیشبرد هرچه بهتر اهداف کسب‌وکار می‌شوند، به‌عبارت‌دیگر، کارآفرینی نیازمند تلاش مستمر در جهت بهبود و بهینه‌سازی است و این تلاش بدون خلاقیت و نوآوری ره به‌جایی نخواهد برد.

بنابراین عصاره و جوهر کارآفرینی، تمایل به در آغوش کشیدن ریسکی است که ذاتاً در خلق و اجرای ایده‌های جدید وجود دارد. ایده‌های تازه همیشه با شک و تردید همراه‌اند و چه‌بسا نتیجه اجرای آن‌ها مثبت نباشد، یا فوراً به ثمر نرسند؛ بنابراین کارآفرین برای چشیدن میوه زحمات خود باید صبور و ریسک‌پذیر باشد.

معصومه شاکری، بانوی ۴۳ ساله اهل روستای انصار شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک درباره راه اندازی اشتغالش گفت: حرفه ای که انجام می دهم در حوزه عطاری است که بعد از سه نسل، مادربزرگ و عمه به من رسیده است و در این مسیر پنج سال است که کار را انجام می دهم.

 

 

 وی ادامه داد: در سال های اخیر مردم نسبت به استفاده از گیاهان دارویی برای درمان بیماری ها رغبت بیشتری پیدا کرده اند، براین اساس کار را در منزل تا سال 96 ادامه دادم.

این بانوی کارآفرین مانه ای گفت: بعد از پیگیری هایی که انجام دادم چندین دوره آموزشی مرتبط با گیاهان دارویی شرکت و مجوزها را دریافت و به صورت رسمی کار را در منزل آغاز کردم.

وی با اشاره به اینکه با 95 میلیون تومان وام از کمیته امداد موفق به راه اندازی کارم شدم، گفت: همچنین در سال 97، مجدد مبلغ 50میلیون تومان وام به کارم تعلق می گرفت اما به دلیل نداشتن ضامن بانکی موفق نشدم این کار را انجام دهم.

شاکری اضافه کرد: کار را اتاق 3*3 در منزل شروع کردم، انباری و مغازه ندارم و تمام امورات مربوط به روغن گیری، آسیاب و بسته بندی را در همین فضا انجام می دهم.

وی در رابطه با تهیه مواد اولیه توضیح داد: بخشی از مواد اولیه را از مردمی که گیاهان را از طبیعت جمع آوری می کنند خریداری می کنم و بخشی را نیز از عطاری های داخل شهر تهیه می کنم.

شاکری ادامه داد: بزرگترین سد راه و مشکل من در شرایط فعلی این است که فردی برای ضمانت در بانک ندارم، براین اساس نتوانستم کار را توسعه و به خارج از منزل ببرم.

این بانوی کارآفرین مانه ای یادآور شد: در نمایشگاه های عرضه محصولات کارآفرینی که توسط کمیته امداد، حوزه علمیه، بسیج، سپاه و جهاد کشاورزی بوده شرکت کردم و فروش در این فضا قابل قبول بوده است.

وی گفت: همچنین برای ارتقا کار از سال 97 نسبت به ایجاد فروشگاه اینترنتی نیز صفحه ای در فضای مجازی ایجاد شده است که از این طریق نیز فروش محصولات گیاهی را انجام می دهم.

شاکری با اشاره به اینکه در ایام کرونا کار ما تعطیل نشده بود، گفت: از طریق فضای مجازی سفارشات ثبت و برایشان ارسال می شد و بقیه مشتریان نیز به صورت حضوری محصول مورد نظر را از درب منزل دریافت می کردند.

وی با اشاره به اینکه قطعا با ارتقا کار می توانیم در حوزه تولید داروهای گیاهی نیز ورود کنیم، گفت: برای ساخت پمادهای گیاهی مجوز دریافت کردم ولی به دلیل نبود امکانات نتوانستم در این حوزه ورود کنم.

شاکری گفت: در حال حاضر به همراه پنج نفر از اعضای خانواده مشغول به کار هستیم ولی به دلیل نبود فضای مناسب و بزرگتر، کار در این ابعاد کوچک باقی مانده، در حالی که با مهیا شدن این فضا، قطعا می توان یک شرکت با یک برند اختصاصی برای عرصه محصولات راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: همچنین برای هم روستایی هایم ایجاد اشتغال کرده ام، در فصل بهار و تابستان که طبیعت منبع گیاهان دارویی است، برای آسیب نزدن به طبیعت طریقه جمع کردن و خشک کردن گیاهان را به آنها آموزش می دهم و گیاه را از آنها خرید می کنم که با این کار در کنار تهیه مواد اولیه مورد نیاز فعالیت خودم، منبع درآمدی هم برای سایرین ایجاد شده است.

این بانوی کارآفرین مانه ای با اشاره به اینکه در خراسان شمالی ۷۰۰ گیاه دارویی وجود دارد، گفت: اگر از این ظرفیت حمایت شود، قطعا می تواند منبع درآمدی برای مردم باشد.

 

انتهای پیام/ صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک