جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ساعت ۱۷:۴۶
امام جمعه آشخانه:

معلم در یک جامعه اسلامی و انقلابی، جایگاه والایی دارد

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی نژاد با اشاره به اینکه معلم در یک جامعه اسلامی انقلابی، جایگاه والایی دارد، گفت: معلم نباید دغدغه حقوق و مزایا داشته باشد، زیرا طبق فرموده حضرت علی (ع) زندگی معلم و قاضی باید به بزرگواری عظمت و کرامتش تامین شود.
معلم در یک جامعه اسلامی و انقلابی، جایگاه والایی دارد,

به گزارش عصراترک، حجت الاسلام و المسلمین شریعتی نژاد، امام جمعه آشخانه، در مراسم جشن روز معلم که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن دو واژه برای شناخت علم، تعلیم و تعلم و معلم وجود دارد و رابطه با آن بیش از صدها بیان نورانی از معلمان اندیشه خاص بشریت یعنی اهل بیت به ما رسیده است.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار می رود که دانش آموزان نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعالیم دین و ارزش‌های نظام تربیت شوند و تربیت اسلامی، دینی و الهی سرلوحه مقصد و مقصود فرزندان این مرز و بوم باشد .

امام جمعه آشخانه با اشاره به اینکه معلم در یک جامعه اسلامی انقلابی، جایگاه والایی دارد، گفت: معلم نباید دغدغه حقوق و مزایا داشته باشد، زیرا طبق فرموده حضرت علی (ع) زندگی معلم و قاضی باید به بزرگواری عظمت و کرامتش تامین شود.

وی با بیان اینکه باید معلمان را تکریم کرد، گفت: همچنین معلمان باید مطالعه داشته باشند و فکر و اندیشه دانش آموزان را به سمت تعالیم دینی هدایت کنند که وظیفه و توقع  همه مردم و نظام و شهدا ما از معلمان همین است.

 

از حق فرهنگیان دفاع می کنیم

اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در حاشیه این مراسم گفت: حرکت ما در آموزش و پرورش بر اساس اسناد بالادستی و سند تحول بالادستی که ۱۰ سال از ابلاغ آن گذشته است، می باشد.

وی با تاکید بر اینکه مقطع ابتدایی مهمترین مقاطع تحصیلی است، گفت: برای مهدکودک و پیش دبستانی ها بر اساس سند تحول برنامه ریزی هایی انجام شده است که به مرحله اجرا می رسد.

اکبری با اشاره به اینکه تکریم معلم خط قرمز ماست و از حقوق فرهنگیان استان در تمامی جلسات دفاع می کنیم، گفت: در موضوع رتبه بندی معلمان برنامه های مطلوبی در دست اقدام است، بنابراین باید مراقب فضای مجازی باشید زیرا گروهی سعی در سنگ اندازی دارند.

 

انتهای پیام/ صدیقی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک