جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ساعت ۱۰:۴۸
مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان خبرداد:

۲۶۸۰ جعبه تخم نوغان سهمیه امسال رازوجرگلان/ پیش بینی برداشت ۸۸ تن پیله امسال در این شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان از توزیع ۲ هزار و ۶۸۰ جعبه تخم نوغان و پیش‌بینی تولید ۸۸ تن برداشت پیله در این شهرستان خبرداد .
۲۶۸۰ جعبه تخم نوغان سهمیه امسال رازوجرگلان/ پیش بینی برداشت ۸۸ تن پیله امسال در این شهرستان,

موسی آهنگری، مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: یک هزار و ۵۸۰ جعبه تخم نوغان برای این شهرستان با مبلغ  اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال تخصیص یافت که در مراکز جهاد کشاورزي  سه بخش مرکزی ، غلامان  و جرگلان در حال توزیع است که بیشترین  توزیع در بخش  جرگلان انجام می شود .

 

وی با بیان اینکه استقبال نوغانداران امسال خوب بوده است، افزود: به همین دلیل ۲ هزار و ۱۰۰ جعبه تخم نوغان علاوه بر یک هزار و ۵۸۰ جعبه اختصاص  یافته از قبل ، امروز جذب شد که با این حساب ۲ هزار و ۶۸۰ جعبه در این شهرستان توزیع خواهیم داشت که پیش بینی برداشت ما نیز ۸۸ تن پیله تر خواهد بود .

 

وی گفت: سال گذشته کل توزیع ما یک هزار و ۵۶۵ جعبه تخم نوغان بوده است .

 

آهنگری به قیمت اعلام شده جهت خرید پیله نیز اشاره و اضافه کرد : حداقل ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد که این مبلغ  سال گذشته حدود ۱۴۵ هزار تومان بود .

 

به گزارش عصراترک، منطقه جرگلان یکی از پنج شهرستان تولید پیله در کشور است که هر ساله نیز تعداد زیادی از اهالی به شغل پرورش کرم ابریشم روی می آورند که این امر نیاز به کشت بیشتر توتستان‌ در روستاهای  این منطقه دارد .

 

انتهای پیام/ صاحب جمال رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک