پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - ساعت ۹:۴۴
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد:

انجام هماهنگی ها برای رفع دغدغه فروش مرغ مازاد مرغداری های استان

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای رفع دغدغه وجود مرغ مازاد در مرغداری های استان و فروش آنها، با هماهنگی های انجام شده نسبت به حل این مسئله ورود کرده و تدابیر لازم را بکار گرفته است.
انجام هماهنگی ها برای رفع دغدغه فروش مرغ مازاد مرغداری های استان,

به گزارش خبرنگار عصراترک، محمد محمدزاده، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان شمالی 102 واحد مرغداری نسبت به تولید مرغ گوشتی در استان فعالیت می کنند.

محمدزاده گفت: این مرغداری ها در سال 99 در هر دوره 45 روزه در حدود دو میلیون و 900 هزار قطعه، جوجه ریزی همچنین در سال 1400 نیز در هر دوره 45 روزه در حدود 11 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی انجام دادند.

وی افزود: این افزایش جوجه ریزی در سال 1400 در مقایسه با سال 99 در راستای تامین نهاده طیور برای مرغداری های استان محقق شد که ثبات در تولید را رقم زد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: رویکرد سازمان جهاد کشاورزی استان در تعامل با مرغداران این است که ثبات در تامین و توزیع مرغ مورد نیاز استان در سال 1401 ادامه داشته باشد و بازار استان با هیچ کمبودی مواجه نشود.

وی در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به این مطلب که نیاز واقعی استان به تامین مرغ گوشتی روزانه میان 55 تا 60 تن است، عنوان کرد: به طور معمول میزان مصرف مرغ پس از پایان تعطیلات نوروز همچنین از هفته دوم ماه رمضان کاهش پیدا می کند که با توجه به پایان نوروز و آغاز ماه رمضان، بازار استان با کاهش تقاضای خرید مرغ مواجه شده است.

محمدزاده گفت: تقاضای خرید مرغ در بازار استان در 14 فروردین ماه جاری از 60 تن به 40 تن رسید.

وی با بیان اینکه از هفته دوم ماه رمضان جاری بازار استان با افت تقاضای خرید مواجه شد که این موضوع موجب شده است تا مرغداری ها با مرغ مازاد مواجه شوند، اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای حمایت از مرغداران استان تدابیری را در دستور کار قرار داد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: طی هماهنگی های انجام شده، از 16 فروردین ماه جاری ورود مرغ گرم و منجمد از استان های همجوار به داخل استان ممنوع شد.

وی افزود: در عین حال، اجازه داده شده است که مرغ مازاد برای عرضه در بازار سایر استان ها از خراسان شمالی خارج شود.

محمدزاده همچنین خاطرنشان کرد: توزیع مرغ منجمد در بازار استان ممنوع شده است.

در عین حال، وی عنوان کرد: طی گفت و گو و هماهنگی انجام شده با شرکت پشتیبانی امور دام کشور مجوز خرید مرغ گوشتی استان با وزن 2.2 کیلیوگرم توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان با قیمت مصوب دولتی به منظور ذخیره سازی برای استان اخذ شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: مقرر شد تا مرغ های با وزن بیش از 2.2 کیلوگرم تولید شده در مرغداری های استان نیز در بازار استان برای مصرف عموم عرضه شوند و به فروش برسند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک