پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ساعت ۹:۵۷
مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی خبر داد:

کوچ ۶ هزار عشایر به ییلاقات خراسان شمالی/واکسینه شدن دام عشایر علیه تب برفکی

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: کوچ عشایر خراسان شمالی به زودی به ییلاقات استان آغاز می شود که در همین راستا، تمامی تمهیدات لازم برای کوچ ایمن آنان به استان آماده سازی شده اند.
کوچ 6 هزار عشایر به ییلاقات خراسان شمالی/واکسینه شدن دام عشایر علیه تب برفکی,

محمدرضا قلی پور، مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک در این باره اظهار کرد: از اواخر فروردین ماه جاری شش هزار عشایر استان به همراه 700 هزار راس دام سبک خود از استان گلستان به ییلاقات خراسان شمالی کوچ خواهند کرد.

قلی پور گفت: این اداره کل در همکاری و هماهنگی با تمامی ادارات ذی ربط استان شرایط را برای کوچ ایمن عشایر به استان را آماده سازی کرده است.

وی بیان کرد: طی هماهنگی با اداره کل دامپزشکی استان دام های عشایر استان که هنوز در استان گلستان مستقر هستند علیه بیماری تب برفکی در حال واکسیناسیون هستند تا از شیوع این بیماری در استان جلوگیری شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی افزود: 13 ناوگان آبرسانی سیار آماده سازی شده اند تا در حین کوچ به عشایر خدمات آبرسانی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم برای توزیع سوخت و آرد میان عشایر در حین کوچ انجام شده است.

قلی پور همچنین بیان کرد: امنیت کوچ عشایر استان در مسیر ایل راه های اصلی و فرعی توسط بسیج عشایر و نیروی انتظامی در استان تامین خواهد شد تا عشایر پس از کوچ در سامانه های عرفی خود در ییلاقات استان مستقر شوند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک