جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ - ساعت ۱۳:۴۵

گسترش رنگ قرمز کرونایی در خراسان شمالی/جاجرم دوباره قرمز شد

طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور جاجرم در وضعیت قرمز قرار گرفت.
گسترش رنگ قرمز کرونایی در خراسان شمالی/جاجرم دوباره قرمز شد,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم، پیش از این تنها شهرستان بجنورد در وضعیت رنگبندی قرمز کرونایی قرار داشت که با روند افزایشی مبتلایان در استان براساس رنگ‌بندی جدید از روز جمعه ۱۲ فروردین، شهرستان های شیروان، جاجرم، اسفراین و مانه و سملقان نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های فاروج و گرمه نیز از وضعیت زرد به رنگبندی نارنجی کرونایی تغییر وضعیت دادند.

شهرستان رازوجرگلان نیز در همان وضعیت نارنجی کرونایی باقی ماند.

رنگ قرمز در فرهنگ ارزیابی وضعیت کرونایی کشور به معنای فوق العاده پرخطر است، این رنگ به مناطقی تعلق می گیرد که بستری روزانه در آنجا بیشتر از ۱۰ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و مقررات آن در مناطقی اعمال می شود که آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است، این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

 

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک