جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ - ساعت ۱۱:۱۶

فرش دوروی ترکمن و کشتی چوخه عکاس آلمانی را به خراسان شمالی کشاند

صنایع دستی بی نظیر و آیین سنتی کشتی چوخه، گردشگر و عکاس آلمانی را به خراسان شمالی کشاند تا این جاذبه های گردشگری استان را به تصویر بکشد.
فرش دوروی ترکمن و کشتی چوخه عکاس آلمانی را به خراسان شمالی کشاند,

به گزارش عصراترک، یک گردشگر آلمانی این روزها جرگلان را مقصد خود انتخاب کرده بود و در مراسم های عروسی سنتی ترکمنان و مراسم کشتی ترکمنی شرکت کرد تا این آیین ها را به تصویر بکشد.

 

وی به خبرنگار عصر اترک از حضور خود در جرگلان گفت : بنده یک عکاس هستم و من برای دیدن کشتی چوخه به اسفراین آمده ام و سپس با معرفی رابطانم گه جرگلانی بودند تصمیم گرفتم به این منطقه نیز سر بزنم که در روستای مزارلق در یک عروسی شرکت کردم و سپس برای دیدن فرش دورو در اقامتگاه گرکز مستقر شدم .

به گزارش عصراترک، امسال حضور گردشگران در منطقه جرگلان بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است، گردشگران خارجی نیز قبل از کرونا حضور فعالی در جرگلان داشتند که به دلیل شیوع کرونا تقریبا صفر شده بود که با حضور این گردشگر عکاس آلمانی دوباره از سر گرفته شد .

 


خراسان شمالی به لحاظ برخورداری از مکان های گردشگری بکر و تاریخی و آیین های سنتی اقوام مختلف ساکن در این استان،  ظرفیت بسیار بالایی برای جذب گردشگر دارد اما بسیاری از ظرفیت های این استان آنچنان که باید معرفی نشده اند.

 


انتهای پیام/ رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک